Zaktualizowany Jaguar XF: Nowe wnętrze, mniej silników i wersji dla Rosji

Jaguar zaprezentował zmodernizowany sedan XF. Model otrzymał zupełnie nowe wnętrze z zasadniczo innym elektronicznym wypełnieniem (zewnętrzna strona prawie nie została w tym samym czasie dotknięta), a zakres silnika został zmniejszony – pozostały tylko modele czterocylindrowe. Znane są również wersje samochodu na rynek rosyjski.

Zdaniem dyrektora ds. projektowania zewnętrznego Jaguara, Adama Hattona, celem zmiany stylizacji było oddalenie średniej wielkości XF od młodszego modelu XE, przy jednoczesnym nadaniu mu więcej wspólnego z jego siostrzanym crossoverem F-Pace. Zaktualizowana wersja SUV-a została zaprezentowana trzy tygodnie temu podczas prezentacji online w nowym centrum projektowym Jaguara w Gaydon.

Przepis na zmianę stylizacji jest taki sam, ale wybrane środki są skromniejsze: zmieniane są tylko plastikowe części, a wszystkie metalowe tłoczenia pozostają takie same.

To było

stał się

Osłona chłodnicy otrzymała wzór plastra miodu i została rozłożona pod względem wielkości, a także powiększono boczne wloty powietrza. Reflektory zachowały ten sam kształt, ale w środku znajduje się teraz źródło światła na matrycy LED, a światła do jazdy wykonane są w formie podwójnej litery „J”.

Do tylnego zderzaka dodano chromowaną listwę, a tylna optyka została przyciemniona. Ponadto podczas zmiany stylizacji Jaguar XF otrzymał nowe koła w trzech wersjach o średnicach od 18 do 20 cali.

Wnętrze jest zupełnie nowe i przypomina projekt zapożyczony z crossovera F-Pace: pojawił się wirtualny panel instrumentów, ogromny zakrzywiony wyświetlacz systemu multimedialnego Pivi Pro i automatyczna dźwignia zmiany biegów zamiast obrotowej podkładki. Trójramienna kierownica została zapożyczona z samochodu elektrycznego I-Pace.

Inne interesujące innowacje obejmują system klimatyzacji z jonizatorem i filtrem PM2,5, który jest w stanie wyłapać najdrobniejsze cząsteczki i alergeny, a także technologię aktywnego tłumienia hałasu.

Zaktualizowany Jaguar XF

Jaguar

Architektura obudowy pozostaje taka sama – tak jak powinna być po niezbyt głębokiej zmianie stylizacji; ale platforma elektroniczna jest zupełnie nowa – Brytyjczycy nazywają ją EVA 2.0 (Electronic Vehicle Architecture). Jego „twarzą” jest nowy system multimedialny Pivi Pro, który wcześniej pojawił się w aucie elektrycznym I-Pace i crossoverze F-Pace.

Jaguar XF po zmianie stylizacji

Główne cechy to: wyświetlacz o przekątnej 11,4 cala z zakrzywionym szkłem, dwa procesory Qualcomm Snapdragon 820Am, system operacyjny czasu rzeczywistego Blackberry QNX oraz para niezależnych modemów, które pozwalają łączyć słuchanie muzyki z serwisów streamingowych i pobieranie aktualizacji oprogramowania. System obsługuje protokoły Apple CarPlay i Android Auto i umożliwia użytkownikom połączenie dwóch telefonów jednocześnie przez Bluetooth.

50ff005b92c71c18f0b6cb0fb207de9cee5a32eb

072628a60f572748bd52053a68a4465672b11583

be574c935cde35052188754aa3e9a7b2cf940e21

e99677694225c008fb6f799df786c1c760064e62

fbf9096b2179d06649305cd3d5bba15a5788476f

Zaktualizowany Jaguar XF

Zmniejszono zasięg silnika. Wcześniej kupujący Jaguar XF mieli do wyboru aż dziewięć silników: benzynowe i wysokoprężne „czwórki” z rodziny Ingenium oraz potężną „szóstkę” w kształcie litery V o pojemności trzech litrów – benzynę z kompresorem (były wyłączone dwa lata temu) i olej napędowy. Co więcej, w młodszych dieslach istniał nawet wybór między automatyczną a manualną skrzynią biegów.

Teraz Jaguar XF będzie wyposażony w trzy silniki – tylko czterocylindrowe silniki z rodziny Ingenium o pojemności dwóch litrów. Są agregowane wyłącznie z ośmiobiegową „automatyką”.

91d60a779a99f151290d10aee6da84d66df71a41

eafe6bb607032ad85dc4baa4f11c862150e4d169

673c88f953468e2d4e21392f88a914f0675f8909

5ed4e39a475809fe18c51cb6090cf97159fe64fe

d9e14b9192ab35a5b55b6e71559cc758cc03123b

Zaktualizowany Jaguar XF

Jedyny diesel o mocy 204 koni mechanicznych wyposażony jest w system „mild hybrid” – czyli przy niskich obrotach i dużym obciążeniu silnikowi pomaga pasowy rozrusznik-generator, który w normalnych warunkach odpowiada za system start-stop.

Oba silniki benzynowe są wyposażone w dwuobrotową turbosprężarkę i układ podnoszenia zaworów CVVL i różnią się jedynie stopniem doładowania: 250 lub 300 koni mechanicznych.

d00cb492a2955724ee901050f491317f365ed5d9

4ea12073880b523966c8b05c36c5adc413da9a64

f8ed8b7f5e06368c208dd34fce756a5c1aa4245d

f9755ed9288bff07a2723cfba98236ba3791f595

Zaktualizowany Jaguar XF

Crossover F-Pace otrzymał również nowy sześciocylindrowy Ingenium podczas zmiany stylizacji, ale w rodzinie XF nie przewidziano potężnych modeli – przynajmniej jeszcze nie.

Na rynek rosyjski oferta silników została nieznacznie zmieniona. Silnik wysokoprężny został uproszczony specjalnie dla Federacji Rosyjskiej, pozbawiając go elementów hybrydowych, a moc zredukowano do korzystnych podatkowo 199 sił. Silnik benzynowy będzie dostępny tylko w jednej wersji – jego moc została zmniejszona do 249 koni mechanicznych, aby zmieścić się w ramach podatkowych. Jest w stanie rozpędzić samochód do 100 kilometrów na godzinę w siedem sekund. Sedan z silnikiem wysokoprężnym jest dostępny z napędem na tylne koła, podczas gdy mocniejszy sedan benzynowy jest dostępny tylko z napędem na wszystkie koła.

79eaa227615ac57c44b54d9568b10d3f2ef4c4b6

af93f9499c3e886c04c582965be780eb4e52a65a

Zaktualizowany Jaguar XF

Sprzedaż zaktualizowanego Jaguara XF w Rosji rozpocznie się wiosną 2021 roku, a do nas trafią tylko sedany – kombi XF Sportbrake pozostaną prerogatywą Europejczyków.

Dodaj komentarz