Wszystkie pickupy na rynku rosyjskim

Zebraliśmy pełną gamę modeli – od UAZ „Pickup” za 959 000 rubli po „Amarok” za 3,7 miliona rubli

Pickupy stanowią odrębny segment rynku i bardzo specyficzny segment. Formalnie pick-upy są uważane za pojazdy użytkowe, ale najczęściej kupują je prywatni handlowcy, a nie firmy. Ale faktem jest, że większość pickupów jest uniwersalna – takim samochodem możesz dostarczać dzieci do szkoły i przewozić nie najczystszy ładunek po wyboistej drodze.

W USA, gdzie pickupy są bardzo popularne, jest ogromna liczba ofert w tym segmencie, a niektórzy lokalni „ciężko pracujący” nie ustępują pod względem opcji SUV-om premium. Te samochody są często kupowane nie po to, aby jeździć w terenie, ale aby podkreślić ich status. Na przykład w Ameryce Łacińskiej istnieje zapotrzebowanie na większość tańszych pickupów. Na takich maszynach jest minimum dodatkowego wyposażenia i są one kupowane zgodnie z ich przeznaczeniem, do transportu towarów.

Na rynku rosyjskim takich nierównowag nie ma, ale ilość produktów oferowanych w segmencie pickupów „nie pozwala na wędrowanie”. Co więcej, wśród nielicznych opcji znajdują się zarówno niedrogie przetworniki, jak i drogie modele. Wacomlab.pl zebrał wszystkie pickupy z rosyjskiego rynku w jednym przeglądzie, aby opowiedzieć Ci więcej o tych maszynach.

UAZ „Odbiór”

Najtańszym pickupem na rynku rosyjskim jest UAZ, w wersji podstawowej kosztuje 959 000 rubli. Za takie pieniądze mieszkańcy Uljanowsk oferują samochód ze 150-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 2,7 litra i manualną skrzynią biegów. „Pickup” z manualną skrzynią biegów ma jeszcze dwie konfiguracje o wartości 1 160 000 rubli i 1 375 000 rubli. Różnią się one od wersji wejściowej zestawem opcji, silnik jest taki sam we wszystkich wersjach, napęd jest w pełni wtykowy.

6 zdjęć

Zdjęcie: UAZ

UAZ „Pickup” ma również bardziej „zaawansowaną” wersję z automatyczną skrzynią biegów. Taki samochód kosztuje co najmniej 1 285 000 rubli.

Najwyższej klasy konfiguracja SUV-a z automatyczną skrzynią biegów będzie kosztować znacznie więcej – 1 500 000 rubli. To najdroższa wersja pickupa, ale pod względem technicznym praktycznie nie różni się od auta bazowego: silnik jest taki sam, napęd na cztery koła taki sam.

JAC T6

Najbliższym konkurentem UAZ, pochodzącym z Chin, jest pickup JAC T6. W podstawowej wersji kosztuje nieco taniej niż topowy pickup z Uljanowsk, czyli 1 449 000 rubli. Pierwsza wersja T6 wyposażona jest w dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 130 KM. i „mechanika”. Możesz dodać opcje do tej kombinacji, taki samochód będzie kosztował 1 499 000 rubli.

Zdjęcie: JAC

Ale w przeciwieństwie do UAZ, „chiński” ma modyfikację z silnikiem Diesla. Jednostka z doładowaniem na olej napędowy o mocy 100 KM. wszystko jest agregowane z tą samą „mechaniką”. Pickup z silnikiem wysokoprężnym kosztuje nieco więcej: 1 549 000 rubli za wersję podstawową i 1 599 000 rubli za wersję topową o oczywistej nazwie Full Extra. Dysk jest pełny we wszystkich przypadkach.

Wielkie skrzydło ścienne 7

Nowym graczem na niezbyt zróżnicowanym rynku pickupów jest chiński Great Wall Wingle 7. Jest on oferowany Rosjanom za pośrednictwem strony internetowej swojej siostrzanej marki Haval, a na Wingle można już składać zamówienia w przedsprzedaży.

6 zdjęć

Zdjęcie: Haval

Nie ma jednak zbyt wiele do wyboru – pickupa można zamówić w jednej modyfikacji z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 142 KM, manualną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Jest też jeden kompletny zestaw, Wingle kosztuje od 1 749 000 rubli.

Isuzu d-max

Do wyboru włączyliśmy japoński przetwornik Isuzu D-Max, mimo że cena modelu w Rosji nie została jeszcze ogłoszona. Wiadomo jednak już, że sprzedaż pickupa rozpocznie się w kwietniu 2021 roku. Przypomnijmy, że poprzednia generacja D-Max kosztowała w Rosji 2 169 000 rubli.

6 zdjęć

Zdjęcie: Isuzu

Samochód będzie oferowany Rosjanom z 3,0-litrowym silnikiem o mocy 190 KM. Silnik współpracuje z mechaniczną 6-biegową skrzynią Isuzu lub 6-biegową „automatyczną” skrzynią Aisin. Napęd to napęd na wszystkie koła, domyślnie „działa” tylko tylna oś, przy włączonym napędzie na wszystkie koła rozkład momentu obrotowego wzdłuż osi następuje w stosunku 50/50. Pickup będzie oferowany w pięciu różnych poziomach wyposażenia, a także w pięciu kombinacjach nadwozi, skrzyń biegów i poziomów wyposażenia.

Mitsubishi L200

Kolejnym japońskim graczem na rosyjskim rynku pickupów jest Mitsubishi L200. Silnik do tego jest zasadniczo taki sam, ale w różnych wersjach, różniących się cechami. Prawie wszystkie wersje L200 są wyposażone w podstawową modyfikację tego silnika. Jednostka wysokoprężna o pojemności 2,4 litra wytwarza 154 KM. i jest dostępny w połączeniu z „ręczną” lub automatyczną skrzynią biegów. Najtańszy L200 będzie kosztował 2 429 000 rubli, najbardziej wyrafinowana wersja z takim silnikiem kosztuje 2 888 000 rubli.

Zdjęcie: Mitsubishi

Top pickup jest wyposażony w ten sam silnik 2.4, ale zmodyfikowany. Dzięki systemowi zmiennych faz rozrządu i innym modyfikacjom moc wzrasta do 181 KM. Taka maszyna jest dostępna tylko z automatem iw jedynym kompletnym zestawie. Najdroższy L200 kosztuje 3 052 000 rubli.

Volkswagen Amarok

Po tym, jak pickup Mercedes-Benz X-Class opuścił rynek rosyjski, w tym konkretnym segmencie nie pozostały żadne modele premium. Najbliżej do premium zbliżył się Volkswagen Amarok, ale jego „robocze pochodzenie” nie pozwala mu stać się tą premią. A sama marka pozycjonuje „Amaroka” jako pojazd użytkowy. Ponadto pickup ma podstawową wersję użytkową za 2527300 rubli – na tłoczonych kołach i z nielakierowanymi zderzakami.

dziewięć

Zdjęcie: Volkswagen

Łącznie dla Amaroka dostępnych jest 6 opcji układu napędowego. We wszystkich przypadkach napęd będzie pełny, a silnik będzie dieslem. Ale moc może być inna – od 140 KM. do 258 KM Dwie najmniej wydajne modyfikacje są wyposażone w „mechanikę”, dla innych wersji oferowana jest automatyczna skrzynia biegów. Nawiasem mówiąc, podstawowe samochody mają napęd na cztery koła typu plug-in, a droższe mają stały.

Zakres cen jest imponujący: w zależności od modyfikacji i wyposażenia „Amarok” może kosztować od 2527 300 rubli za „podstawę” do 3774 700 rubli za najbardziej „wyrafinowaną” wersję. A to najdroższy pickup oficjalnie zaprezentowany w Rosji.

Toyota Hilux

Sprawdzoną opcją Toyoty jest pickup Hilux. Podstawowy „Highlax” oferowany jest z aż trzema silnikami do wyboru. W przypadku samochodu podstawowego przewidziano 2,7-litrową jednostkę benzynową o mocy 166 KM. Taki samochód jest dostępny tylko z „mechaniką” i w jednej konfiguracji. Początkowa wersja odbioru kosztuje 2 651 000 rubli.

Zdjęcie: Toyota

Kolejna w hierarchii wersja japońskiego pickupa to samochód z silnikiem diesla 2.4 o mocy 150 KM. Skrzynia biegów jest również mechaniczna, ale są już dwa kompletne zestawy, które kosztują 2 705 000 rubli i 2 863 000 rubli.

Najwyższym silnikiem w gamie Haylax jest dwustukonny silnik wysokoprężny 2.8. Jest dostępny tylko w drogiej wersji w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Taki odbiór będzie kosztował 3 151 000 rubli. Ale to nie koniec – topowy Hilux ma wersję Black Onyx z wieloma dodatkowymi opcjami. To najdroższa wersja w linii modelowej, kosztuje 3 441 000 rubli.

Originally posted on 12 grudnia, 2021 @ 6:20 am

Dodaj komentarz