Wideo: Stara i nowa Toyota Supra walczyła w Drage

Kanał Carwow na YouTube toczył pojedynek między nową Toyotą Supra GR z cztero- i sześciocylindrowymi silnikami BMW a poprzednią generacją dwudrzwiowego A80 z Toyotą 2JZ-GTE. Wszystkie trzy coupe mają napęd na tylne koła, doładowane silniki i automatyczne skrzynie biegów. Zwycięzca został wyłoniony podczas serii wyścigów na mokrym torze.

Toyota Supra czwartej generacji A80 została wypuszczona 25 lat temu, ale pod względem stosunku mocy do masy stare coupe nie ustępuje nowym: pod maską 3,0-litrowy rzędowy turbo-sześć o mocy 330 koni mechanicznych i 441 Nm momentu obrotowego. Ciąg jest przekazywany przez 4-biegową „automatyczną”, nie ma systemu kontroli startu. Supra A80 waży około półtorej tony, a dobrze utrzymane egzemplarze kosztują w Wielkiej Brytanii około 27 tysięcy funtów szterlingów.

9c7bdba91e47544a5ab5425f7852d1c15b777ab7

6af4ed1b01dc201ad8fa77fe0ee916182869da0c

349a893a1e7165d9462138c691fd1952954adcb9

Nowa Toyota Supra wyposażona jest w turbodoładowane silniki BMW i ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF. Białe coupe napędza czterocylindrowy silnik 2.0 B48 turbo o mocy 258 koni mechanicznych i momencie obrotowym 400 Nm, czerwone coupe to czterocylindrowy turbodoładowany silnik 3.0 B58 o mocy 340 koni mechanicznych (500 Nm). Trzylitrowa Supra waży 1495 kilogramów i kosztuje 53 000 funtów, podczas gdy dwulitrowa jest o 100 kilogramów lżejsza i o siedem tysięcy tańsza.

Wideo: kanał YouTube carwow

W odległości ćwierć mili od startu zatrzymanego trzy Supry dzieliły zaledwie pół sekundy. Nie mniej gęste okazały się wyniki startów lotnych i ocena skuteczności hamowania. Co zaskakujące, nawet „w magazynie” i z archaiczną „automatyczną” Suprą, opracowaną na początku lat 90., jest dość konkurencyjna na tle nowego coupe modelu 2018.

Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 8:39 am

Dodaj komentarz