Wideo: Porsche 911 Turbo S walczył z Taycan Turbo S na mokrym śladzie

Kanał YouTube carwow wystawił kolejny pojedynek pomiędzy Porsche 911 Turbo S (992) a Porsche Taycan Turbo S. Tym razem sedan i coupe walczyły na mokrym torze, co pozwoliło ocenić różnicę w działaniu układów elektronicznych. Zwycięzca został wyłoniony po trybunach ćwierć mili, równoległych startów z prędkością 50 mph (80 km/h), a ostatnim testem była skuteczność hamowania przy 100 mph (161 km/h).

Porsche Taycan Turbo S ma dwusilnikową jednostkę napędową o mocy 761 koni mechanicznych i 1050 Nm. Sedan waży 2,3 tony i kosztuje w Wielkiej Brytanii od 139 tysięcy funtów sterylizacji.

Oba samochody rywalizowały na identycznych oponach Pirelli P Zero, więc współczynnik opon nie miał wpływu na wyniki.

19c77a62670034364b9cf9365b24534af115f043

971bc9a3d78e621f11973a13442eed2a9eb0de5e

Porsche 911 Turbo S waży 1650 kilogramów, zaczyna się od 160 000 funtów i opiera się na sześciocylindrowym silniku z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,75 litra. Odrzut – 650 koni mechanicznych i 800 Nm; Napęd na cztery koła i 8-biegowy preselekcyjny „robot” z kontrolą startu to standardowe wyposażenie.

Wyniki wyścigu z miejsca na ćwierć mili zależały od wybranego trybu pracy układu stabilizacji: z aktywną elektroniką na suszącym się torze wygrał Taycan, z wyłączonym – przegrany.

W innych dyscyplinach śliska nawierzchnia auta elektrycznego nie pomogła, ale na suchych i mokrych torach Taycan Turbo S spisywał się dobrze.

Źródło: kanał YouTube carwow

Originally posted on 29 listopada, 2021 @ 10:12 pm

Dodaj komentarz