Wideo: kult Toyota Celica i Supra walczyła w Drage z GR Yaris

Brytyjski kanał YouTube carwow zorganizował wyścig drag race pomiędzy kultową Toyotą Celica GT-Four i Suprą A80 z drugiej połowy lat 90. a nową trzydrzwiową Toyotą GR Yaris. Tradycyjnie zawody obejmowały przeciąganie ćwierć mili, równoległe starty z prędkością 50 mil na godzinę (80 kilometrów na godzinę), a ostatni test polegał na ocenie skuteczności hamulców przy 70 mil na godzinę (113 kilometrów na godzinę).

Toyota GR Yaris to drogowa wersja tytułowego hot-hatcha rajdowego przeznaczonego do wyścigów WRC. Trzydrzwiowy ma stały napęd na wszystkie koła GR-Four, pod maską znajduje się trzycylindrowy silnik 1,6 turbo o mocy 272 koni mechanicznych (360 Nm), 6-biegowa manualna skrzynia biegów. „Naładowany” Yaris waży zaledwie 1280 kilogramów.

2afcf88b6b6d8848492a22c9b3e059d81a23822b

de64370c751361cc3e48c5b0a0a427b2c3aa3bbe

f5d264445da0b6430d63f612a80059901240e3f8

W 1994 roku Toyota Celica GT-Four została również pomyślana jako specjalna wersja drogowa samochodu rajdowego. Pod maską znajduje się 2,0-litrowy silnik 3S-GTE o mocy 252 koni mechanicznych (304 Nm) turbo, 5-biegowa manualna skrzynia biegów, napęd na cztery koła. Masa własna Celiki GT-Four wynosi 1390 kilogramów.

Toyota Supra A80 czwartej generacji waży kolejne 100 kilogramów więcej. Coupe ma napęd na tylne koła, trakcja jest przekazywana przez 4-biegową „automatykę”. Pod maską 2JZ-GTE to 3,0-litrowy „turbo-sześć” o mocy 330 koni mechanicznych i momencie obrotowym 441 Nm.

Wideo: kanał YouTube carwow

Pomimo przestarzałych automatycznych skrzyń biegów, kultowa Toyota z połowy lat 90. radziła sobie dobrze w prostych wyścigach: hot hatch GR Yaris nie wygrał wszystkich wyścigów. Nie mniej ciekawa okazała się rywalizacja Supry A80 z nową Suprą A90 z zalewem BMW.

Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 7:28 pm

Dodaj komentarz