W Togiatti najpierw sfotografował nowy Logan Renault

Po raz pierwszy w sieci pojawiły się zdjęcia prototypu jednego z najpopularniejszych samochodów w Rosji, Renault Logan. Prototyp został zmontowany specjalnie do testów, które rozpoczęły się na drogach w Togliatti. Według źródeł, w montaż modelu zaangażowana była specjalna sekcja Centrum Naukowo-Technologicznego AvtoVAZ, chociaż nadwozie zostało pomalowane na standardowej linii montażowej B0. Oczekuje się, że masowa produkcja nowego „Logana” wraz z platformą Sandero rozpocznie się nie wcześniej niż w 2022 roku.

Testy trzeciej generacji Sandero już się rozpoczęły. Teraz dołączył do niej Logan, zbudowany na tej samej platformie CMF-B. Według społeczności Avtograd News, rosyjski model zachowa stare silniki i skrzynie biegów, choć niewykluczone, że w przyszłości pojawi się także zrobotyzowana skrzynia z dwoma sprzęgłami DCT. Rumuńskie Logan i Sandero są dostarczane na rynki europejskie z bardziej wydajnymi trzycylindrowymi silnikami o pojemności 1,0 litra.

Na zdjęciach widać, że samochód nowej generacji będzie wyposażony w optykę LED. Również w prototypie testowym znajdują się różne światła przeciwmgielne i felgi aluminiowe. Zderzaki samochodu są niepomalowane, a osłona chłodnicy, sądząc po trójkątnym wgłębieniu na tabliczkę znamionową, wyraźnie pochodzi z rumuńskiej Dacii Logan. Model wejdzie na rynek rosyjski pod znaną rodzimym nabywcom marką Renault, więc ta część na pewno zostanie wymieniona bliżej sprzedaży.

ec2231660d6a9ad7f5e46c498a23b7b4800b77d8

9599df5d4cc59329d5a838fdc65dbe5a0832e516

4218cbf91156d2e6ebf5a6e95a7199d8dd203165

42b8eb3ffd28f3cfbfdde47f981efd934b115be3

9c419f7173b39f80df96f8ba4a769276d590b877

Nadwozie Logana trzeciej generacji zostało opatentowane w połowie maja. Ponadto baza danych Rospatent opublikowała również zdjęcia samochodu Dacii z osłoną chłodnicy. Początkowo oczekiwano, że zarówno Logan, jak i Sandero pojawią się w Rosji w 2021 roku, a następnie nowy budżetowy sedan Taliant zastąpi Logana, ale teraz okazało się, że rozpoczęcie produkcji planowane jest dopiero w przyszłym roku.

Taliant zadebiutował już nieco ponad miesiąc temu. Przede wszystkim firma zdecydowała się na otwarcie sprzedaży na rynku tureckim. Gama silników obejmuje klasyczny silnik wolnossący o mocy 65 KM, 90-konny silnik turbo oraz 100-konną jednostkę dwupaliwową. Istnieją dwie opcje przekładni: pięciobiegowa mechanika i wariator. Nowy model kosztuje o rząd wielkości drożej niż w Rosji: Taliant dla Turcji oszacowano na 1,6 miliona rubli, podczas gdy obecnego Logana można kupić w Rosji za 706 tysięcy rubli.

Źródło: Wiadomości Awtograd

Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 11:09 pm

Dodaj komentarz