UZ “Patriot” wyprodukował furię na salonie samochodowym w USA

UAZ „Patriot” zrobił furorę na Los Angeles Motor Show (USA). 18 listopada odbyła się północnoamerykańska premiera rosyjskiego SUV-a (do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych pod marką Bremach), a dziś importer UAZ poinformował o dużym popycie na ten model. W ciągu dnia Bremach otrzymał z góry 3,8 miliona dolarów. Nie podano ile samochodów zostało zamówionych w przedsprzedaży, ale minimalny wkład to 100 USD.

Zainteresowanie Amerykanów nowym SUV-em UAZ jest zrozumiałe. Po pierwsze, Bremach promuje Patriota jako pierwszy rosyjski samochód, który zostanie oficjalnie sprzedany w USA. Po drugie, klientów przyciąga niska cena, a po trzecie przedłużona gwarancja (5 lat lub 97 tys. km).

Standardowe wyposażenie Bremach 4×4 w przybliżeniu odpowiada dwupedałowej, najwyższej wersji „Lux Premium” rosyjskiego „Patriota”. W Stanach Zjednoczonych pojazd terenowy Uljanowsk kosztuje 26,4 tys. Dolarów (1,94 mln rubli), a analogi są znacznie droższe. Na przykład Ford Bronco będzie kosztował 28,5 tys. dolarów, a Jeep Wrangler – 29,1 tys. dolarów, podczas gdy oba SUV-y ze Stanów Zjednoczonych będą dwudrzwiowe, z miękkim dachem i „mechaniką”.

Bremach uważa rosyjskiego „Patriota” za najlepszego w amerykańskim segmencie średniej wielkości SUV-ów pod względem stosunku jakości do ceny, ale jak dotąd nie ma powodów do takich optymistycznych stwierdzeń. Faktem jest, że Bremach 4×4 nie przeszedł jeszcze certyfikacji, importer nie utworzył sieci dealerskiej, a dostawy mają rozpocząć się w 2022 roku bez określenia miesiąca. Ponieważ pod maską amerykańskiego Patriota pozostaje 150-konny silnik ZMZ, nie można wykluczyć problemów z ochroną środowiska.

Perspektywy samej Uljanowskiej Fabryki Samochodów są nie do pozazdroszczenia, bo w listopadzie dyrektor UAZ potwierdził zamknięcie wszystkich nowych projektów, a znawcy twierdzą, że fabryka jest przygotowywana do sprzedaży zagranicznemu inwestorowi.

Źródło: Bremach

Originally posted on 28 listopada, 2021 @ 11:23 pm

Dodaj komentarz