Terminy dotyczące wyglądu elektrokara KIA EV6 zostaną ogłoszone w Rosji

O tym, że Kia zamierza sprzedawać swój pierwszy produkcyjny model elektryczny EV6 w Rosji, rozeszła się latem tego roku. I wreszcie nowość trafiła na nasz rynek: 20 października w Moskwie odbył się prywatny pokaz Kia EV6, a sprzedaż ruszy w 2022 roku. Perspektywy crossovera na akumulator na naszym rynku są wciąż niejasne ze względu na niski popyt na auta elektryczne, jednak w Korei Południowej model cieszy się dużym zainteresowaniem – już w dzień po otrzymaniu zamówienia zgłosiło się ponad 21 tys. na zakup EV6.

Kia EV6 przeszła już certyfikację w Europie i nie ogłoszono jeszcze kwestii homologacji typu pojazdu wymaganej do sprzedaży nowych samochodów w Rosji. Tego lata najdroższe wersje EV6 Long Range z akumulatorem 77,4 kilowatogodzin, jednym silnikiem (228 KM) i napędem na tylne koła, a także dwoma silnikami (325 KM) i napędem na cztery koła, otrzymały europejskie certyfikat. Zasięg przelotowy w pierwszym przypadku wynosi 510 kilometrów, a w drugim 490 kilometrów. Przyspieszenie do „setek” zajmuje 5,2 sekundy.

Sprzedaż Kia EV6 rozpocznie się w Rosji w drugiej połowie przyszłego roku. Z dużym prawdopodobieństwem modyfikacja napędu na cztery koła z instalacją dwusilnikową i baterią o zwiększonej pojemności będzie pierwszą na rynku, ale ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta. W początkowym etapie samochody elektryczne będą oferowane w megamiastach – Moskwie i Sankt Petersburgu, a Kia zamierza rozwijać w tych miastach sieć stacji ładowania. Ceny zostaną ogłoszone bliżej wprowadzenia modelu na rynek.

Jeśli chodzi o podstawowy samochód elektryczny, jest on wyposażony w akumulator o pojemności 58 kilowatogodzin i jest prezentowany w dwóch wersjach: z jednym 170-konnym silnikiem na tylną oś i napędem na przednie koła, lub z 235-konnym silnikiem jednostka dwusilnikowa (jeden silnik na przedniej i tylnej osi) … Deklarowana rezerwa mocy na jednym ładowaniu wynosi odpowiednio 400 i 380 kilometrów, a od zera do 100 kilometrów na godzinę EV6 Standard Range przyspiesza w 6,2 sekundy.

96c2e8863a97a712bb9799a5e29f0d411ed0688e

652de2db0f24dcbdccd69a6e6749da193812f13e

1b4c4488b935658b0f46fcb872e8ed3f62d23a2d

368228c7af4ea00427a815ea123f04aca4a9fbfa

741e0bff4b1d00696ea8802d3e6099be37115c83

e78ca550a3be0fb09f841d52a80e8d6263047bac

9f086abaa8f5d69dabe9d0ae61d93e55f32d708a

45eb1747e688a7d93f6c0b3bd9f5476c49099195

20d247e6f5b9b80333d01b9453167fe9c386d97a

a9244ea5c702185fdeb223d5d9d409b70f32d2f1

88ea0c6eaff25a36a79914c5a92ffa93a9366f73

91de710139b55c0774b78238cd427695e5b14e29

b72f41a953e3b353b3fb968726ad8980a7cc173b

faa7347df34af961f13cb45726985313a7d2eade

85956d5e1e0b060c591fe98dac6225f641803c5d

94ba2169636b523ffd31d167c8386e628620d47b

6189b13872101c216cf54cb4b6c99377a4cf2c3a

30e5eae0ae1baf38c28ea2230f13a86512ede642

943ff4e1e0cf9fc7820f5d00a535750b8f9a9e30

ba28fa874cd347a773e58ac48f7132881082848a

Kia EV6

Oprócz wymienionych opcji, EV6 ma topową wersję z prefiksem GT, która jest wyposażona w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 585 koni mechanicznych i akumulator o pojemności 77,4 kilowatogodzin. EV6 GT zdobywa pierwszą „setkę” w 3,5 sekundy.

Na dzień 1 czerwca 2021 r. w Rosji jest 179,3 tys. samochodów elektrycznych, hybrydowych i hybrydowych typu plug-in, co stanowi 0,4 proc. całej floty samochodów osobowych w kraju (45,17 mln aut). W młynie jest tylko około 12,3 tys. maszyn wyłącznie elektrycznych.

Źródło: Serwis prasowy Kia

Originally posted on 29 listopada, 2021 @ 11:12 pm

Dodaj komentarz