O tym, że Kia zamierza sprzedawać swój pierwszy produkcyjny model elektryczny EV6 w Rosji, rozeszła się latem tego roku. I wreszcie nowość trafiła na nasz rynek: 20 października w Moskwie odbył się prywatny pokaz Kia EV6, a sprzedaż ruszy w 2022 roku. Perspektywy crossovera na akumulator na naszym rynku są wciąż niejasne ze względu na niski popyt na auta elektryczne, jednak w Korei Południowej model cieszy się dużym zainteresowaniem – już w dzień po otrzymaniu zamówienia zgłosiło się ponad 21 tys. na zakup EV6.
Kia EV6 przeszła już certyfikację w Europie i nie ogłoszono jeszcze kwestii homologacji typu pojazdu wymaganej do sprzedaży nowych samochodów w Rosji. Tego lata najdroższe wersje EV6 Long Range z akumulatorem 77,4 kilowatogodzin, jednym silnikiem (228 KM) i napędem na tylne koła, a także dwoma silnikami (325 KM) i napędem na cztery koła, otrzymały europejskie certyfikat. Zasięg przelotowy w pierwszym przypadku wynosi 510 kilometrów, a w drugim 490 kilometrów. Przyspieszenie do „setek” zajmuje 5,2 sekundy.
Sprzedaż Kia EV6 rozpocznie się w Rosji w drugiej połowie przyszłego roku. Z dużym prawdopodobieństwem modyfikacja napędu na cztery koła z instalacją dwusilnikową i baterią o zwiększonej pojemności będzie pierwszą na rynku, ale ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta. W początkowym etapie samochody elektryczne będą oferowane w megamiastach – Moskwie i Sankt Petersburgu, a Kia zamierza rozwijać w tych miastach sieć stacji ładowania. Ceny zostaną ogłoszone bliżej wprowadzenia modelu na rynek.
Jeśli chodzi o podstawowy samochód elektryczny, jest on wyposażony w akumulator o pojemności 58 kilowatogodzin i jest prezentowany w dwóch wersjach: z jednym 170-konnym silnikiem na tylną oś i napędem na przednie koła, lub z 235-konnym silnikiem jednostka dwusilnikowa (jeden silnik na przedniej i tylnej osi) … Deklarowana rezerwa mocy na jednym ładowaniu wynosi odpowiednio 400 i 380 kilometrów, a od zera do 100 kilometrów na godzinę EV6 Standard Range przyspiesza w 6,2 sekundy.
Kia EV6
Oprócz wymienionych opcji, EV6 ma topową wersję z prefiksem GT, która jest wyposażona w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 585 koni mechanicznych i akumulator o pojemności 77,4 kilowatogodzin. EV6 GT zdobywa pierwszą „setkę” w 3,5 sekundy.
Na dzień 1 czerwca 2021 r. w Rosji jest 179,3 tys. samochodów elektrycznych, hybrydowych i hybrydowych typu plug-in, co stanowi 0,4 proc. całej floty samochodów osobowych w kraju (45,17 mln aut). W młynie jest tylko około 12,3 tys. maszyn wyłącznie elektrycznych.
Źródło: Serwis prasowy Kia
Originally posted on 29 listopada, 2021 @ 11:12 pm