Stało się znane, gdy TOYOTA SUPRA pozyska “mechanikę”

Toyota Supra generacja J29/DB jest w sprzedaży od wiosny 2019 roku i występuje w dwóch wersjach: z silnikiem dwu- lub trzylitrowym. W obu przypadkach urządzenie jest sparowane z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jak donosi japoński portal Carsensor.net, w 2022 roku na rynek wejdzie wersja z sześciobiegową „mechaniką” w połączeniu z silnikiem 3.0. Później, w 2023 roku, nastąpi debiut „naładowanej” Supry GRMN, która ma mieć silnik o mocy ponad 500 koni mechanicznych.

Jak podają wtajemniczeni, na taśmę montażową wejdzie wiosną przyszłego roku Supra z manualną skrzynią biegów i będą to wersje wyposażone w trzylitrowy silnik o mocy 340-387 koni mechanicznych. Jednocześnie „junior” silnik 2.0 nadal będzie działał wyłącznie z automatem.

Jeśli chodzi o Toyotę Supra GRMN, z dużym prawdopodobieństwem będzie ona oferowana z ulepszoną 3,0-litrową jednostką S58 z BMW M3 i M4, której powrót wyniesie około 510 koni mechanicznych. Odświeżona wersja modelu ma ukazać się w 2024 roku, a 2025 może być ostatnim dla obecnej generacji Supry.

Warto dodać, że nowa Toyota Supra została już wyposażona w „mechanikę”: w zeszłym roku pierwszy egzemplarz takiego coupe został zmontowany przez studio tuningowe European Auto Group. Wymiana automatu na sześciobiegową skrzynię BMW kosztowała tunery 12 tysięcy dolarów (884 tysiące rubli po aktualnym kursie wymiany).

Wideo: stara i nowa Toyota Supra walczyła w drag

Na rynku rosyjskim Supra obecnej generacji jest w sprzedaży od lata 2019 roku i w momencie pojawienia się na rynku kosztowała 5 534 000 rubli – prawie 700 000 drożej niż soplatformowe BMW Z4 z tym samym silnikiem i skrzynią biegów . Jednak w 2021 r. Kontyngent dla Rosji nie został przydzielony, więc sprzedaż modelu została ograniczona.

Źródło: Carsensor.net

Dodaj komentarz