Firma Ineos Automotive, należąca do brytyjskiego miliardera Jima Ratcliffe'a, zaprezentowała wygląd zewnętrzny SUV-a Grenadiera rok temu. Teraz kanciasty samochód, który ma być nową interpretacją klasycznego Land Rovera Defendera, szczegółowo ujawnił brutalne wnętrze. Mając na uwadze „Defendera”, twórcy postarali się, aby był jak najbardziej utylitarny, wypełniając go fizycznymi przełącznikami i dodając możliwość mycia z węża.
Przyciski i podkładki znajdują się na panelu z wieloma śrubami pośrodku, na wielofunkcyjnej kierownicy, a także między włazami na suficie Grenadiera. Za pomocą przełączników sufitowych kierowca może sterować blokadami mechanizmów różnicowych, a także przełączać tryby jazdy. Dodatkowo za pomocą przycisków można sterować wyciągarką oraz dodatkowym oświetleniem zewnętrznym – dla tych funkcji producent pozostawił „puste” włączniki. Czerwony przycisk na kierownicy to osobny sygnał dla pieszych i rowerzystów.
grenadier Ineos
Wybity ze „spartańskiego” środowiska „pływający” ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala. System multimedialny Grenadier jest dość nowoczesny: obsługuje protokoły Apple CarPlay i Android Auto i jest kontrolowany przez „krążek” w stylu iDrive. Ponadto samochód ma własną nawigację terenową Pathfinder, która może rejestrować trasy według punktów orientacyjnych.
Jednak główną cechą wnętrza SUV-a jest możliwość mycia go wężem. W gumowej podłodze znajdują się otwory odpływowe, a siedzenia Recaro są obite łatwą do czyszczenia tkaniną odporną na plamy. Jednak klienci, dla których taka sytuacja jest zbyt brutalna, mogą zamówić dywany i skórzane wykończenia.
grenadier Ineos
Grenadier będzie napędzany silnikami BMW, od których pożyczył też automatyczną skrzynię biegów ZF. Mowa o sześciocylindrowym silniku benzynowym o mocy 281 koni mechanicznych (450 Nm momentu obrotowego) oraz silniku wysokoprężnym o mocy 245 koni mechanicznych i 550 Nm. Napęd jest wypełniony skrzynią rozdzielczą z opuszczanym rzędem. W zawieszeniu zastosowano ciągłe osie z prętami Panharda.
Zamówienia na SUV-a Ineos zaczną być przyjmowane w październiku, a auta trafią do pierwszych klientów dopiero w lipcu 2022 roku. Najpierw pojawi się wersja pięciodrzwiowa, a następnie pickup. Obecnie testowanych jest 130 prototypów grenadierów.
Źródło: Ineos
Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 12:13 pm