Samsung wyprzedził Apple pod względem dynamiki sprzedaży inteligentnych zegarków

Według nowego raportu firmy analitycznej IDC, sprzedaż smartwatchy Samsung wzrosła w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 13,8%. Wskaźnik ten pozwolił południowokoreańskiej marce awansować o jedną linię wyżej w światowym rankingu popularności urządzeń ubieralnych i ominąć głównego konkurenta pod względem wzrostu sprzedaży.

W trzecim kwartale 2021 r. Samsung sprzedał 12,7 miliona smartwatchów i słuchawek bezprzewodowych, zajmując drugie miejsce w wyścigu marek. Analitycy podkreślają, że sukces Samsunga napędzały Galaxy Watch 4 i Galaxy Watch 4 Classic, które zamiast Tizen otrzymały Wear OS.

Pierwsze miejsce w bezwzględnej liczbie wysyłek zajmuje Apple z prawie 40 milionami sztuk. Jednak w porównaniu do poprzedniego okresu sprawozdawczego wielkość podaży spadła o 3,6%. Spadek tempa wysyłki odnotował również Xiaomi (-23,8%) – chiński gigant technologiczny znalazł się w trzeciej linii skonsolidowanego rankingu.

Jeśli chodzi o pozostałych producentów urządzeń do noszenia, raport IDC wymienia HUAWEI i Imagine Marketing, które produkują smartwatche i słuchawki bezprzewodowe marki Boat. Jednocześnie przesyłki HUAWEI spadły w ciągu ostatniego roku, w trzecim kwartale 2021 roku firmie udało się zwiększyć przesyłki o 8,4%, a sprzedaż Imagine Marketing w ciągu ostatniego roku wzrosła o 206,4%.

Źródło: sammobile.com

Dodaj komentarz