Rozdział Alpina powiedział, dlaczego BMW zbankował potężny I8

Szef atelier Alpina opowiedział Jalopnikowi, jak kierownictwo niemieckiej marki zabroniło mu pracy nad mocniejszą wersją hybrydy i8. Inżynierom udało się nawet zbudować prototyp supersamochodu z „turbo czwórką” i zabrać go na testy drogowe, ale BMW uważało, że taki samochód nie odpowiada ideologii „zielonej” sub-marki i.

W wywiadzie z Davidem Tracy z Jalopnik, dyrektor zarządzający Apliny, Andreas Bofenziepen, opowiadał o tym, jak jego technicy zmodyfikowali tylną ramę pomocniczą, aby zastąpić standardowy trzycylindrowy czterocylindrowy silnik turbo. Po modyfikacjach moc hybrydowej elektrowni i8 wynosiła około 460 koni mechanicznych, czyli o 100 koni mechanicznych więcej niż w konwencjonalnym samochodzie.

Wynik nie spodobał się kierownictwu BMW, ponieważ nie był zgodny z wartościami marki, mówi Bofenziepen. Ponadto takie coupe mogło bezpośrednio konkurować z samochodami typu M, a także, jak wspomina Bofenziepen, BMW było niezadowolone z widocznych rur wydechowych.

Konwencjonalne coupe i roadster BMW i8 są wyposażone w konfigurację hybrydową opartą na „turbo-potrójnym” 1.5. Całkowita moc silnika zmodernizowanego samochodu to 374 KM i 570 Nm momentu obrotowego. Hybryda może przyspieszyć do pierwszej „setki” w 4,4 sekundy.

Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 9:59 pm

Dodaj komentarz