Renault wprowadziło nowe logo

Romb pozostaje symbolem francuskiej firmy od 1925 roku

Nowe logo zostało pokazane po raz pierwszy w ramach prezentacji strategii „Renolution”. Pierwszym modelem z nowym emblematem na grillu był Renault 5 Prototype.

Producent zdecydował się na stworzenie swojego logo w formacie dwuwymiarowym. Renault powiedziało, że pozytywne opinie publiczności przekonały nowe logo do zatwierdzenia.

Diament jest symbolem marki od 1925 roku. Należy zauważyć, że ta geometryczna figura przyciągnęła uwagę Louisa Renault dzięki kątom dopasowanym do kształtu masek w tamtych czasach. Od tego czasu projekt logo Renault zmieniał się osiem razy.

Poprzednia wersja emblematu Renault, stworzona w 1992 roku i zaktualizowana w 2015 roku, zaczęła być przestarzała. Zdaniem dyrektora ds. designu Renault, Gillesa Vidala, prace nad nową wersją trwają od 2019 roku, a logo musiało odpowiadać zadaniom stojącym przed współczesną globalną marką i odzwierciedlać jej wszechstronność, także w cyfrowym świecie.

„Nasz romb to jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie iw świecie samochodów. Jest to prosty geometryczny kształt o odważnej osobowości. Stanęliśmy przed zadaniem jej aktualizacji, nadawania nowego znaczenia i nowoczesnych wartości, z którymi nasza marka ruszy w przyszłość” – powiedział Vidal.

„Przemyśliliśmy to na nowo, zachowując kultową formę, ale uczyniliśmy to prostszym i bardziej znaczącym. To ponadczasowy emblemat bez nadmiernych akcentów i kolorów, ale z nowoczesnymi liniami, który jest integralną częścią historii naszego stylu wizualnego” – powiedział.

Nowe logo będzie stopniowo pojawiać się we wszystkich pojazdach Renault, a do 2024 roku będzie dostępne dla całej gamy modelowej marki.

Jak wyglądały logo Renault przed diamentem? Oto logo 1900.

To jest logo z 1923 roku.

W 1925 wymyślili tę opcję.

I ledwo się zmienił do 1959 roku.

Originally posted on 11 grudnia, 2021 @ 6:42 am

Dodaj komentarz