Rain zmniejsza wydajność systemów bezpieczeństwa samochodu elektronicznego

Amerykańska Fundacja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (AAA) przeprowadziła badania nad działaniem kilku systemów bezpieczeństwa dla automatycznych systemów sterowania w złych warunkach pogodowych. Jak się okazuje, gdy pada deszcz, znacznie wzrasta szansa na kolizję.

Wszystkie testy przeprowadzono w zamkniętym środowisku symulującym różne warunki pogodowe. Przede wszystkim zbadano wpływ deszczu na hamowanie awaryjne. Wynik niemile zaskoczył badaczy, ponieważ przy prędkości 56 km/h w 33% przypadków hamowanie awaryjne nie działa prawidłowo, a samo auto zderza się z pojazdem jadącym z przodu. Rozczarowujące są również wskaźniki wydajności funkcji utrzymywania pasa ruchu. Okazało się, że tylko w 69% przypadków system jest w stanie ominąć.

Eksperci AAA zauważają, że producenci testują w idealnych warunkach. Ich zdaniem należy zmienić zasady takich eksperymentów, co poprawi bezpieczeństwo samochodów. Oprócz symulacji deszczu zbadano wpływ innych wpływów środowiska na działanie powyższych systemów. W szczególności wpływ brudu z owadów.

W trakcie dodatkowych testów stwierdzono, że przy prędkości 40 km/h hamowanie awaryjne w 17% przypadków nie radzi sobie ze swoim zadaniem. Właścicielom samochodów zaleca się utrzymywanie szyb w czystości, ponieważ nawet drobne plamy i uszkodzenia mogą prowadzić do niebezpiecznych konsekwencji.

Źródło: slashgear.com

Originally posted on 24 października, 2021 @ 12:00 am

Dodaj komentarz