Przedstawiono najpotężniejsze Mercedes-AMG. I to jest hybrydowy liftback

Mercedes-AMG ujawnił cechy liftbacka GT 63 SE Performance: to nie tylko najmocniejszy samochód w gamie, ale także pierwsza hybryda własnej konstrukcji. Aby przyspieszyć do 100 kilometrów na godzinę, czterodrzwiowy samochód spędza mniej niż trzy sekundy i może jeździć na jednym prądzie – jednak tylko 12 kilometrów. Superhybryda jest napędzana benzynowym silnikiem V8 i elektrycznym, które łącznie wytwarzają 843 KM.

GT 63 SE Performance Hybrid nadal nosi charakterystyczny Mercedes-AMG GT. Nowość otrzymała wysuwany spoiler, parę podwójnych końcówek układu wydechowego, koła o średnicy 20 lub 21 cali, bogatą paletę kolorów oraz kilka opcji personalizacji wnętrza. Wewnątrz dwuramienna kierownica AMG Performance i szerokoekranowy system informacyjno-rozrywkowy MBUX. Ten ostatni zyskał specyficzny punkt menu: na ekranie wyświetlana jest animacja ruchu przepływów energii w czasie rzeczywistym.

40ceebcab5ed9ad520d1abb5fb3508d4f1b7ea40

ef8793fb6e688f9b62f7d684546cc61a606ae075

22b1abe3c7b590755c2ca7e6e57d845c86448557

52ff44c459af66262a1c6bba6e69c11c1a1c69ff

da05458bbac800970d468da39db64ae928366684

Liftback napędzany jest instalacją hybrydową opartą na silniku V8 4.0 o mocy 639 koni mechanicznych. G8 jest wyposażony w dwie turbosprężarki i napędzany paskiem rozrusznik-generator. Na tylnej osi zamontowany jest silnik elektryczny o mocy 204 koni mechanicznych. Mieści się w jednej obudowie z dwubiegową skrzynią biegów (pozwala samochodowi na efektywne przyspieszanie i oszczędność energii) oraz elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym. Łączny odrzut systemu to 843 siły i 1010-1470 Nm momentu obrotowego.

Z tyłu znajduje się również akumulator o mocy 6,1 kW, który według Daimlera został opracowany przy użyciu technologii Formuły 1: koncentruje się nie na zasięgu przelotowym, ale na jak najszybszej mocy i poborze energii. Akumulator waży 89 kilogramów i jest wyposażony we własny system chłodzenia.

Skrzynia biegów to dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Pełny napęd: AMG Performance 4Matic + z trybem driftu. Według Daimlera superhybryda przyspiesza od zera do 100 kilometrów na godzinę w 2,9 sekundy, do 200 kilometrów na godzinę w mniej niż dziesięć sekund, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 316 kilometrów na godzinę.

8c93b3aa46ff659daa45e0046134c49734729e14

39e927516f6ca32dfa1f3547e23e501d6b62815a

eb4947089a517111e942be5b5e9a20943f85e54d

Łącznie dostępnych jest siedem ustawień jazdy: od całkowicie elektrycznego, w którym liftback może przyspieszać do 130 kilometrów na godzinę i podróżować do 12 kilometrów, po wyścig „kierowcy” przeznaczony do wyścigów na torze. Ponadto pokładowy system rekuperacji i adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego AMG Ride Control +, który znajduje się na liście wyposażenia podstawowego, ma cztery tryby.

Publiczna premiera Mercedesa-AMG GT 63 SE Performance odbędzie się 7 września na targach motoryzacyjnych w Monachium (IAA), jednocześnie zostaną ogłoszone ceny i terminy pojawienia się tego modelu na rynku. Oprócz superhybrydy, niemiecka marka przygotowała siedem nowych produktów, w tym czterodrzwiowy EQE na baterie, pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny od AMG, elektryczny Smart opracowany we współpracy z Geely oraz poprzednik Mercedesa. -Maybach EQS SUV.

Źródło: Daimler

Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 10:47 pm

Dodaj komentarz