Produkcja Tesla Roadster została ponownie przełożona

Szef Tesli Elon Musk zapowiedział kolejne odroczenie rozpoczęcia produkcji Tesli Roadster drugiej generacji. Rozpoczęcie montażu samochodów elektrycznych było przekładane niejednokrotnie, a teraz Musk ogłosił na Twitterze nowy termin – 2023. Powodem są przerwy w dostawach komponentów elektronicznych, które dotknęły Teslę i innych głównych producentów samochodów na całym świecie. Zgodnie z pierwotnym planem pierwsze egzemplarze Roadstera miały trafić do klientów w 2020 roku.

W ten sposób Roadster pojawi się na linii montażowej z trzyletnim opóźnieniem, o ile oczywiście termin nie zostanie ponownie przesunięty. Według prognoz Muska rok 2022 nie będzie tak trudny jak 2021, kiedy branża odchodziła od konsekwencji blokad, więc w 2023 roku sportowy samochód powinien jeszcze ujrzeć światło dzienne.

W drugim kwartale tego roku Musk mówił o trudnościach, jakie Tesla musiała pokonać, aby zapewnić swoim zakładom produkcyjnym wystarczającą ilość elementów elektronicznych do poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. W rezultacie niedobór nadal prowadził do ograniczenia montażu w kalifornijskim Fremont i fabryce w Szanghaju.

Terenówka Tesli

Tesla

Tesla po raz pierwszy pokazała prototyp Roadstera drugiej generacji w 2017 roku podczas prezentacji ciężarówki Semi, która również nie dotarła jeszcze do przenośnika.

Podstawowa wersja roadstera z trzysilnikową instalacją elektryczną potrzebuje około dwóch sekund na przyspieszenie od zera do pierwszej „setki”, a dystans 402 metrów (ćwierć mili) pokonuje w 8,8 sekundy. Maksymalna prędkość modelu przekracza 400 kilometrów na godzinę. Według Tesli zasięg Roadstera podczas jazdy poza miastem wyniesie około tysiąca kilometrów.

W maju tego roku szef Tesli ujawnił szczegóły najpotężniejszej modyfikacji „drugiego” Roadstera. Najwyższe dwudrzwiowe otrzymają zestaw opcji o nazwie SpaceX, który wykorzystuje miniaturowe silniki odrzutowe: dzięki niemu samochód elektryczny będzie mógł przyspieszyć do 100 kilometrów na godzinę w zaledwie 1,1 sekundy.

Ponadto Musk chciał nadać tej wersji możliwość „unoszenia się” nad ziemią na wysokości do dwóch metrów i to nie tylko w statyce, ale również w ruchu. Nadal nie wiadomo, czy inżynierom uda się zrealizować ten pomysł i czy regulatorzy dadzą mu zielone światło.

Tymczasem Tesla przyjmuje zamówienia na dopiero co wypuszczonego Roadstera. Koszt czteromiejscowego samochodu z trzema silnikami z pierwszej partii, ograniczonej do około tysiąca egzemplarzy, to 250 tysięcy dolarów, czyli 18,2 miliona rubli według aktualnego kursu. Tesla wymaga wstępnej wpłaty 5000 $ za rezerwację, a następnie kolejnych 45 000 $ w ciągu 10 dni.

Źródło: Elon Musk / Twitter

Originally posted on 27 listopada, 2021 @ 2:38 pm

Dodaj komentarz