Pojazdy elektryczne okazały się zbyt trudne dla McLaren

McLaren nie wyprodukuje elektrycznego hipersamochodu tylko po to, by nadążyć za obecnymi trendami w zakresie ochrony środowiska: Brytyjczycy uważają, że elektrownie są dla samochodu za ciężkie.

Przez dwa lata McLaren wyprodukował 375 egzemplarzy superhybrydy P1, ale postanowiono zrezygnować z dalszej produkcji hipersamochodu. Problem tkwi w dodatkowej masie samochodu: potężna hybryda sprawia, że elektryczny hipersamochód jest zbyt ciężki, co znacznie obniża jego osiągi dynamiczne. McLaren nie rezygnuje jednak z idei produkowania samochodów elektrycznych w zasadzie. W tej chwili Brytyjczycy pracują nad pomysłem stworzenia hipersamochodu z elektrycznym układem napędowym, który byłby jednocześnie szybki i lekki.

Według Motoring, powołując się na dyrektora globalnego marketingu McLarena, Jamiego Korstorfine'a, marka nie wprowadzi na rynek całkowicie elektrycznego hipersamochodu, dopóki nie będzie przekonana, że jest najlepszy w swojej klasie. Według planów Brytyjczyków powinno to nastąpić nie wcześniej niż w 2024 roku. Szef mówi, że McLaren musi skupić się na niskiej masie pojazdu, ponieważ jest to jeden z kluczowych czynników wpływających na przyjemność z jazdy. Nie ma co się spieszyć, mówi Korstorfine – lepiej poczekać, aż technologia zostanie udoskonalona.

Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 10:04 pm

Dodaj komentarz