Pierwszy Forda Mustang Shelby GT500 dedykowany do prototypu z 1968 roku

Pierwsza kopia Mustanga Shelby GT500 fastback zjechała z linii montażowej w zakładzie Ford Flat Rock Assembly Plant. Samochód jest własnością dyrektora naczelnego Barrett-Jackson, Craiga Jacksona i na jego prośbę został pomalowany na kolor prototypu Shelby EXP500 z 1968 roku.

Za pierwszy egzemplarz najpotężniejszego Mustanga drogowego Jackson zapłacił 1,1 miliona dolarów, co odpowiada 68 milionom rubli. Aukcja odbyła się w styczniu w ramach aukcji Barrett-Jackson Scottsdale, a organizatorzy przekazali cały dochód na rzecz JDRF, organizacji charytatywnej, która finansuje badania nad cukrzycą typu 1. Wraz z samochodem Jackson mógł wybrać dla niego dowolny kolor i opcję.

19a3e9c2bed713ca9316c9251710ed576bfd53dc

d37d44e2c68d9c7e5ed15769a5f2762647e48f0b

cee2457cdc0e7029c0461c75d90fe66b58257db0

cbf5c6c2ecfdfc3a7e1bdc7302007158617c5635

W kolekcji entuzjastów motoryzacji znajduje się już kilka samochodów Shelby, ale najcenniejszym z nich jest prototyp Shelby EXP500 z 1968 roku, nazywany Green Hornet. To jemu Jackson postanowił poświęcić Mustanga Shelby GT500, malując nowoczesnego fastbacka w tym samym ciemnozielonym kolorze. Z pomocą przyszedł koncern chemiczny BASF i lakiernia Penske. W rezultacie na korpus coupe został nałożony bazowy odcień Lime Green, a następnie Candy Apple Green. U dołu ręcznie namalowano białe paski z napisem „EXP500”.

Nowy Hornet zostanie pokazany publiczności w styczniu na aukcji Barrett-Jackson Scottsdale. Będzie prezentowany obok oryginalnego Shelby EXP500 Green Hornet i wcześniejszego prototypu Little Red, który został znaleziony przez pracowników Barrett-Jackson w 2018 roku.

Dodaj komentarz