Pierwsza Acura NSX typu s została sprzedana na aukcji w sześciu czasu

Pierwsza instancja coupe Acura NSX Type S drugiej generacji została sprzedana w Mecum w Monterey w Kalifornii w USA. Za samochód dwudrzwiowy można było zyskać 1,1 miliona dolarów, czyli kupujący zapłacił sześciokrotność ceny za NSX z „pięknym” numerem VIN. Znany jest właściciel pierwszej Acury NSX Type S – supersamochód trafił do właściciela zespołu wyścigowego Hendrick Motorsports, który ma już zwykłą Acurę NSX z tym samym VIN „001”.

W rzeczywistości aukcja Mecum rozlosowała prawo do zakupu pierwszej Acury NSX Type S – kupujący będzie mógł samodzielnie wybrać kolor nadwozia i wykończenie wnętrza.

Nie można jednak zrezygnować z Pakietu Lekkiego, co oznacza, że supersamochód 001 będzie wyposażony w węglowo-ceramiczne hamulce, karbonowy zestaw karoserii i karbonowe wykończenia w kabinie.

Dwie generacje Acury NSX

Kupujący pierwszej produkcji Acura NSX Type S – właściciel zespołu wyścigowego NASCAR Hendrick Motorsports Rick Hendrick – po raz pierwszy nie bierze udziału w aukcjach Acury: w 2016 roku mężczyzna zapłacił 1,2 miliona dolarów za pierwszy egzemplarz drugiego generacja Acura NSX. Dochód ze sprzedaży modeli z „pięknymi” numerami VIN producenci samochodów przekazują na cele charytatywne.

NSX Type S jest ograniczony do 350 sztuk, z 50 coupe z logo Hondy do sprzedania w Japonii i 300 supersamochodami na rynek północnoamerykański. Cechy „naładowanego” modelu to hybrydowa elektrownia zwiększona do 608 koni mechanicznych i 667 Nm, zrekonfigurowane zawieszenie i bardziej zwinny 9-biegowy „robot”.

Linia Type S zakończy siedmioletnią produkcję supersamochodów NSX drugiej generacji. Honda nie ogłosiła następcy coupe, ale ogłoszono odrodzenie dwudrzwiowej Integry – kultowa nazwa trafi do kompaktowego modelu premium.

Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 9:44 am

Dodaj komentarz