Obrońca Land Rover zamienił się w luksusowy samochód elektryczny z silnikiem z Tesli

Amerykański warsztat ECD Automotive Design zamienił SUV Land Rovera Defendera w luksusowy samochód elektryczny o oryginalnym układzie. Pojazd terenowy jest napędzany silnikiem elektrycznym firmy Tesla, a jednostka jest umieszczona wzdłużnie między osiami, a napęd na wszystkie koła realizowany jest za pomocą konwencjonalnych wałów.

Zewnętrznie elektryczny nadzienie SUV-a nic nie daje: elektryczny Land Rover wygląda jak zwykły Defender 110 – zachowały się nawet rury wydechowe. Optymalny rozkład masy zapewnia nie tylko prawie centralna pozycja silnika, ale także zintegrowany akumulator trakcyjny: oddzielne akumulatory o łącznej pojemności 100 kilowatogodzin znajdują się nad przednią i tylną osią.

Architektura elektrycznego Land Rovera Defendera firmy ECD Automotive Design

Studio tuningowe nie ujawnia mocy elektrowni, twierdząc, że jedyną cechą dynamiczną jest przyspieszenie od postoju do 60 mil na godzinę (97 kilometrów na godzinę) w 5,5 sekundy. Rezerwa mocy w pełni naładowanego Defendera sięga 354 kilometrów, a ładowanie od zera do 100 procent z dedykowanego źródła trójfazowego zajmie pięć godzin.

W możliwościach terenowych cichy elektryczny Defender raczej nie będzie gorszy od wersji z tradycyjnym silnikiem spalinowym, dlatego SUV został wyposażony w standardowy zestaw firmy ECD Automotive Design – karoserię, zderzaki elektryczne, wyciągarkę, nierdzewne krawędzie progów i nawisów, a także opony „błotne”. Opcjonalnie istnieje możliwość modyfikacji zawieszenia.

a2b1f9439b5b22ed808cd94c2754b1a4606cbcef

e050d3db15bfc1f01e5ade2465c25e734e414072

a433db14889fc9d5fd15653361cbe1469d66cc75

582d6a497775065db4060e752f2183436df590f7

20a58b24c9fe91bc3a643beae6ef42a0a04f1568

Wewnątrz nic nie przypomina użytkowego Defendera: mistrzowie ECD Automotive Design zastąpili standardowe siedzenia pierwszego i drugiego rzędu czterema profilowanymi skórzanymi fotelami z czerwonymi diamentowymi szwami i rozwiniętym podparciem bocznym. Z tyłu, po bokach, znajdowały się bezpretensjonalne ławki.

Na życzenie klienta wnętrze można spersonalizować w inny sposób: specjaliści są gotowi zainstalować nowoczesny system multimedialny, dowolne krzesła pasujące do rozmiaru i ozdobić wnętrze wstawkami drewnianymi, metalowymi lub węglowymi.

Atelier ECD Automotive Design wyrobiło sobie markę dzięki „wymianom” w ośmiocylindrowych silnikach Land Rover Defender General Motors, dzięki czemu rzemieślnicy mają doświadczenie w kompletowaniu brytyjskich SUV-ów. Ceny elektrycznej wersji pojazdu terenowego nie podano, ale biorąc pod uwagę skalę zmian, Land Rovery z silnikiem Tesli nie będą dostępne.

Źródło: Projektowanie motoryzacyjne ECD

Originally posted on 26 listopada, 2021 @ 9:23 am

Dodaj komentarz