W siedzibie Opla w Rüsselsheim odbyła się światowa premiera drugiej generacji Opla Mokki, podczas której ogłoszono ceny i daty pojawienia się modelu na rynku europejskim. Crossover trafi do salonów sprzedaży na początku 2021 roku i będzie natychmiast dostępny zarówno z konwencjonalnymi silnikami, jak i całkowicie elektrycznym układem napędowym. Ceny bazowej Mokki zaczynają się od 19 990 euro (prawie 1,8 mln rubli), a samochód elektryczny będzie kosztował 32 990 euro bez dopłat (2,9 mln rubli po aktualnym kursie).
Wygląd crossovera został odtajniony na początku tego lata. Model uderzająco różni się od swojego poprzednika i według firmy „decyduje o rozwoju konstrukcji przyszłych pojazdów Opla na 10 lat naprzód”. Nowość otrzymała reflektory i osłona chłodnicy połączone pod chromowaną obwódką w jedną część – taki projekt przodu stanie się obowiązkowym atrybutem kolejnych modeli. Ponadto Mokka ma uderzający dwukolorowy lakier nadwozia: nie tylko słupki i dach są pomalowane na kontrastowy kolor, ale także maskę z osłoną chłodnicy.
Zmieniły się też wymiary: nadwozie skróciło się o 125 milimetrów (4150 mm), a odległość między osiami zwiększyła się o symboliczne dwa milimetry. Przedni zwis zmniejszył się o 61 milimetrów, tylny o 66 milimetrów. Objętość bagażnika pod półką to 350 litrów.
Dziewięć samochodów, które muszą wrócić do Rosji po Nissanie Juke
Salon wykonany w minimalistycznym stylu. Nowy Opel Mokka otrzymał całkowicie cyfrowy kokpit nowej generacji Pure Panel, który składa się z dwóch ekranów: 12-calowego wirtualnego zestawu wskaźników oraz 7- lub 10-calowego (w zależności od konfiguracji) wyświetlacza systemu multimedialnego.
Lista dostępnego wyposażenia obejmuje ładowanie bezprzewodowe, fotel kierowcy z funkcją masażu, adaptacyjne reflektory matrycowe LED, tempomat, system monitorowania pasa ruchu oraz kamerę cofania z kątem widzenia 180 stopni.
W Europie crossover będzie oferowany z podstawowymi silnikami: 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 100 lub 130 koni mechanicznych oraz 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym (110 koni mechanicznych). Kilka z nich będzie sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub ośmiozakresową „automatyczną”. Tylko napęd na przednie koła.
Elektryczna Mokka-e jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 136 koni mechanicznych, zasilany baterią o pojemności 50 kilowatogodzin. Zapewnia ona samochodowi elektrycznemu rezerwę chodu wynoszącą 324 kilometry według cyklu WLTP, a maksymalna prędkość jest ograniczona do 150 kilometrów na godzinę. Naładowanie do 80 procent zajmie około pół godziny. Opel udziela gwarancji na akumulator na osiem lat lub 160 tysięcy kilometrów.
Za wcześnie, by mówić o perspektywach Mokki w Rosji. Model poprzedniej generacji był wprowadzany na rynek do czasu odejścia Opla w 2015 roku. Pod koniec zeszłego roku marka zapowiedziała powrót do kraju, ale na razie reprezentuje ją jedyny crossover, pochodzący z Niemiec Grandland X. W skład linii wchodzi również minibus Zafira Life – jego montaż ma miejsce na terenie zakładu PSMA w Kałudze. Jednak wcześniej firma nie wykluczała, że w przyszłości gama modeli zostanie poszerzona.
Źródło: Opel
Originally posted on 28 listopada, 2021 @ 8:27 am