Nowy Escalade Cadillac: Diesel, pneumatyczny zawieszenie i zakrzywiony 38-calowy wyświetlacz

General Motors zaprezentował Cadillaca Escalade piątej generacji, najbardziej luksusowego i dużego SUV-a w obecnej ofercie koncernu. Po raz pierwszy w gamie silników Escalade pojawił się diesel; lista opcji obejmuje zawieszenie pneumatyczne; Główną innowacją technologiczną był trzyczęściowy 38-calowy ekran umieszczony u kierowcy.

Po zmianie generacji Cadillac Escalade pozostał rozpoznawalny: SUV nie zmienił się stylistycznie z boku i z tyłu, a konstrukcja przedniej części nadwozia została wykonana w duchu „junior” crossovera XT6. Ciągłość z innymi Escalade zapewniają pocięte kształty, pięciokątny grill z logo i pionowe światła do jazdy dziennej.

Sercem Escalade jest nowa platforma GMT T1XX, znana z pickupa Chevroleta Silverado i nowego Chevroleta Tahoe / Suburban. SUV Cadillac odziedziczył tylny wielowahaczowy (samochód poprzedniej generacji miał oś ciągłą) z możliwością montażu miechów pneumatycznych, dziesięciobiegową automatyczną skrzynię biegów i podstawowy napęd na tylną oś z opcjonalnym sprzęgłem przedniej osi i reduktorem .

359f4fc036ddb2694460612a48dfeb3dd100a3d2

fef1db567be14c0b5418cb6639e9d95a2c906503

30a3a99f2ada75a38e89e4a36567c6d98e24341e

46d5332f8bb00a7aa85213dbcc2b077ab9c4eb83

Dumą nowego Cadillaca Escalade jest zakrzywiony wyświetlacz OLED o łącznej przekątnej 38 cali. Obiecuje głęboką czerń, dużą gamę kolorów i podwojenie gęstości pikseli telewizora 4K UHD.

Panel cyfrowy jest zwrócony w stronę kierowcy i składa się z trzech monitorów umieszczonych na dwóch poziomach: na pierwszym planie wirtualny zestaw wskaźników 14,2 cala, po lewej stronie na monitorze 7,2 cala dane pomocnicze dotyczące czasu trwania podróży i zużycie paliwa są wyświetlane, a po prawej stronie znajduje się 16,9-calowy ekran dotykowy kompleksu multimedialnego, którym można sterować za pomocą pralki.

Escalade nie zrezygnował jednak całkowicie z klawiszy analogowych: układ klimatyzacji reguluje się zwykłymi przyciskami, a minimalny zestaw sterowania znajduje się na wielofunkcyjnej kierownicy. „Pokery” automatycznej skrzyni biegów w „Cadillacu” już nie istnieją: tryby skrzyni biegów są przełączane nieumocowanym joystickiem na środkowym tunelu.

c6146f29900f7ddbdf532ec7561a3d692c44b129

0d653501bf3e9356359803ef4bca1683fa6f4ca1

08b1b3655c9bf257e10a8feaaf0daee418ff135d

43ba3fb92d4c388d58680f82fd841dcf21192c39

795d71278f1fb67c525ac75eee5c335de12cb61f

0e5d427a0d11b5280b5ee926a9bd9597a905aeca

fdd58dd25b3e66e4af6cec0a9ab5e98aff0849f0

344b713e585134f80fa7c616f1a601472abd7bf0

4adb82a3be591568417dc6caf1c3e2d712a90f42

f23cab568eb593cd2cc8f754c510b94918b116c2

Nowe podwozie sprawiło, że Escalade piątej generacji stało się zauważalnie bardziej przestronne i pojemne: zwykły SUV oferuje pasażerom w trzecim rzędzie 886 milimetrów przestrzeni – o 40 procent więcej niż jego poprzednik – oraz w rozszerzonym Escalade ESV w galerii pomiędzy rzędy to już 933 milimetry. Zwiększyła się również objętość bagażnika: siedmiomiejscowy Escalade oferuje 722 litry (wzrost o 68 litrów w porównaniu do swojego poprzednika).

Po raz pierwszy w Cadillacach zadebiutował system nawigacji z rozszerzoną rzeczywistością. Lista elektronicznych asystentów obejmuje wszechstronne kamery, system noktowizyjny z czujnikami podczerwieni do wykrywania pieszych i dużych zwierząt oraz zmodernizowany autopilot Super Cruise z automatyczną zmianą pasa ruchu na autostradach.

Pasażerowie z tyłu mają dostęp do dwóch 12,6-calowych tabletów, które mogą współpracować ze smartfonami z systemem Android. Escalade jest standardowo wyposażony w 19 głośników i subwoofer, a opcjonalny SUV można ulepszyć o 36 głośników i trzy wzmacniacze.

f4c5c405c8423f24d5d9452b275244ceaa2ff9da

7a980a27912103047bc50fa45dc956167800ceb4

fcab7e4d448b0b02d675648abe16cb5decb97cac

156edf5e8ac62615fa7900dda44fe85733361560

W momencie premiery Escalade można zamówić z 6,2-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 426 KM i momencie obrotowym 623 Nm lub 3,0-litrowym turbodieslem (281 KM, 623 Nm momentu obrotowego). W przyszłości oferta jednostek zostanie prawdopodobnie uzupełniona o elektrownię hybrydową.

Po raz pierwszy nowy Escalade może być wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Air Ride, które automatycznie dostosowuje wysokość jazdy w zależności od obciążenia. Ponadto SUV może kucać przy dużych prędkościach, aby poprawić aerodynamikę i zatonąć o 52 milimetry pod obciążeniem. Podczas jazdy w terenie zawieszenie pneumatyczne można na siłę podnieść do pozycji maksymalnej.

Sprzedaż Cadillaca Escalade piątej generacji w Stanach Zjednoczonych rozpocznie się w trzecim kwartale. Ceny zostaną ogłoszone w najbliższych miesiącach. Escalade pojawi się również w Rosji, ale data nie została jeszcze ogłoszona. SUV poprzedniej generacji kosztuje od 4 990 000 rubli za wersję ze standardowym nadwoziem i od 5 290 000 rubli za rozszerzoną wersję ESV.

Originally posted on 24 listopada, 2021 @ 4:24 pm

Dodaj komentarz