Nowy Audi RS Q8 okazał się szybszy Porsche Cayenne Turbo

Odbyła się premiera flagowego crossovera Audi RS Q8 – nowość "odziedziczyła" umiarkowanie hybrydową elektrownię i wnętrze z modeli RS6 / RS7 i wyróżniła się specjalnym sportowym tuningiem podwozia. Zgodnie z oczekiwaniami, RS Q8 stał się najszybszym SUV-em Audi: pierwsza setka coupe wymienia się w 3,8 sekundy – o 0,1 szybciej niż obecny Cayenne Turbo.

Zewnętrznie najmocniejszy „ku ósmy” wyróżnia się agresywną osłoną chłodnicy z powiększonym wlotem powietrza, oryginalnymi zderzakami z kontrastowymi szarymi, czarnymi lub węglowymi wstawkami, rozbudowanym dyfuzorem, ogromnymi 22- lub 23-calowymi tarczami, czerwonymi zaciskami hamulcowymi powiększony rozmiar i markowy wydech serii RS z dwoma odgałęzieniami odgałęzionymi na krawędziach. Ponadto nowość wyróżnia wystrój – tabliczki znamionowe oraz kolor luster. Reflektory Matrix są opcjonalne.

52303cedb7d1eda9567dd541b4afe7f4e945b7ea

920ea9b916f75d4edf625d33fe8d835b866d661b

f5c91a1c60b63338fcd9588f3d7845d5f3f8bb0b

3b1bbbd00ea620fe2866dd8f138a064c8ae545dd

86abece73599fe710dc61a40db31901e7cabe0e4

f9eebcd945df92eba2cc16418adf2a551ea14c04

193b8acdf9074a311d5e4c27c0bb27a58c09ac23

90dd4014a30c1c1b7a86fe75b903af86083e234a

bb2d1533014aa8076a3567323186f5550a467889

Techniczne nadzienie RS Q8 jest znane z obecnego wagonu RS6 i liftbacka RS7 – pod maską znajduje się ten sam czterolitrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem, współpracujący z 48-woltowym rozrusznikiem-generatorem i ośmiozakresowym "automatyczny". Szczytowa moc systemu hybrydowego to 600 koni mechanicznych i 800 Nm momentu obrotowego.

Przyspieszenie od zera do 100 kilometrów na godzinę w RS Q8 zajmuje 3,8 sekundy – tyle samo na zryw zużywa nowy 625-konny crossover BMW X6 M Competition lub 680-konny Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Lamborghini Urus jest szybszy – przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę zajmuje 3,6 sekundy.

Podwozie znane z crossoverów z silnikiem wysokoprężnym SQ7 i SQ8: zawieszenie pneumatyczne może regulować prześwit w zakresie 90 milimetrów, pakiet podstawowy obejmuje w pełni skrętne podwozie z możliwością skrętu tylnych kół o pięć stopni i aktywną elektromechanikę stabilizatory. Za dopłatą RS Q8 może być wyposażony w hamulce węglowo-ceramiczne i aktywny tylny mechanizm różnicowy.

2533081df03bbf205bcb926501a3934d6d663dea

a1036a5d0f4162cdab0828746f79793ff9099d3f

04a820bd8aff5bc4fbb43f90e5995ea2fb3c060f

bf23b43350d4eb4340ba99fe24c89bd991ef2119

540f408724f1b763ce8e0f655a4ba3b6540cbc88

9c15037272b66cdf62d98bc57f521803d5a71941

6a21121b0571993bea12baeec8e5c78bb10e9038

Wnętrze RS Q8 różni się od RS6 jedynie konstrukcją tunelu środkowego, siedzeń i kart drzwi. Deska rozdzielcza jest cyfrowa, odczyty są wyświetlane na 12,3-calowym wyświetlaczu, kompleksem multimedialnym i klimatyzacją sterują dwa 10,1-calowe ekrany na górze i 8,6-calowe na kolanach. Podstawowy pakiet obejmuje sportowe fotele, ale za dopłatą crossover może być wyposażony w wielokonturowe, wentylowane fotele.

Ceny Audi RS Q8 nie zostały jeszcze ogłoszone. Sprzedaż modelu w Europie i Stanach Zjednoczonych rozpocznie się w pierwszej połowie 2020 roku. Możliwe, że nowość pojawi się również w Rosji, ale najpierw do naszego kraju przyjedzie diesel SQ8.

Źródło: Autogefuehl.de

Originally posted on 28 listopada, 2021 @ 12:14 pm

Dodaj komentarz