Nowy “AMG Gelik”: prawie 600 sił i 4,5 sekundy do setek

Mercedes-Benz zaprezentował „naładowaną” wersję SUV-a Klasy G nowej generacji. Modyfikacja G 63 otrzymała nową elektrownię i stała się prawie o sekundę szybsza od swojego poprzednika w przyspieszaniu do „setek”.

Mercedes-Benz zaprezentował „naładowaną” wersję SUV-a Klasy G nowej generacji. Modyfikacja G 63 otrzymała nową elektrownię i stała się prawie o sekundę szybsza od swojego poprzednika w przyspieszaniu do „setek”.

Jazda próbna: „Gelik” przeciwko Land Rover Discovery i Audi Q7

SUV Mercedes-AMG G 63 otrzymał czterolitrową „ósemkę” biturbo z czterocylindrowym systemem wyłączania przy lekkich obciążeniach. Silnik wytwarza 585 koni mechanicznych i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny w zakresie 2500-3500 obr./min.

Silnik współpracuje z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z możliwością wyboru łopatek zmiany biegów. Ta jednostka napędowa zastępuje poprzedni 5,5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 571 KM.

Nowość przyspiesza od zera do stu kilometrów na godzinę w 4,5 sekundy – o 0,9 sekundy szybciej niż jej poprzednik. Maksymalna prędkość to 220 kilometrów na godzinę (lub 240 kilometrów na godzinę przy zamówieniu Pakietu Kierowcy AMG). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 13,2 litra na „setkę”, czyli o sześć dziesiątych litra mniej niż u poprzednika.

b0477d3a2d0c5a276235588a17a25f57c81e78c3

58339a72ba297d65c7cc999737452035c9b0d442

8eebbd104201f265cd7bef83ba15a39afdcfc411

Podobnie jak zwykły „Gelik” prezentowany wcześniej, wersja „doładowana” otrzymała przednie niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami, a także ciągłą oś z czterema wahaczami wzdłużnymi z każdej strony i drążkiem Panharda.

fd03ca3d9c4f1f33a5eaf4ce76e0933b343b52a1

06ee2a8c5b83eeea5cb10f37a44465a3347fa655

d1227c96dd55b83ee8b9a317281dbef82e8775d1

e527f703ec5907ce5ad7da849032548a21e45cab

63. będzie również wyposażony w adaptacyjne zawieszenie i napęd na wszystkie koła ze zwiększonym współczynnikiem redukcji biegów (z 2,1 do 2,93) oraz nowe tryby pracy elektroniki sterującej do jazdy w terenie – „Piasek”, „Szlak” i „Skała”.

Ponadto SUV jest wyposażony w reflektory LED, sportowy wydech, którego głośność reguluje się przyciskiem w kabinie, aktywne fotele wielokonturowe, 22-calowe koła, mocne hamulce z czerwonymi zaciskami, nową kierownicę AMG i aktywny tempomat.

fc64def0ffdd668a92ffd60714b94b1eb6a0af47

2009b1dd00704e153b10bfefb42722f2d861d6df

724962732ffd023ffaf6ea5ad3dc5871fa7b442f

Publiczny debiut Mercedesa-AMG G 63 odbędzie się podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie. Europejska sprzedaż modelu rozpocznie się w czerwcu. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone. W Rosji poprzednia generacja G 63 kosztuje od 12,2 miliona rubli.

Czy czytasz już Motor w Telegramie ?

Originally posted on 28 listopada, 2021 @ 10:50 pm

Dodaj komentarz