Po krótkiej przerwie Venza wróciła do składu Toyoty. Samochód nowej generacji zmienił format i jest de facto crossoverem czwartej generacji Harrierem przystosowanym na rynek północnoamerykański, który zadebiutował w Japonii zaledwie miesiąc temu. Na lokalnym rynku Venza będzie dostępna tylko z hybrydowym układem napędowym i elektrycznym napędem na wszystkie koła.
Bliźniaki Toyoty Harrier / Venza są zbudowane na modułowej platformie GA-K (TNGA), która stanowi podstawę wszystkich głównych samochodów Toyoty, w tym obecnej generacji Camry i RAV4. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, z tyłu wielowahaczowe. Zawieszenie zostało zoptymalizowane, aby zapewnić równowagę między komfortem a responsywnością, a listę elektronicznych asystentów uzupełniono o Active Cornering Assist, który zapobiega poślizgowi przedniej osi podczas pokonywania zakrętów. Nowy crossover jest krótszy i węższy niż jego poprzednik, ale nieco wyższy. Rozstaw osi jest taki sam jak w RAV4 i wynosi 2690 milimetrów.
Gama silników japońskiego Harriera jest identyczna jak w lokalnym RAV4. Crossover może być wyposażony w wolnossący silnik 2.0 (171 KM) z wariatorem Direct Shift-CVT lub hybrydową elektrownię THS II opartą na silniku 2.5 z przesuwnikami fazowymi na wlocie i wylocie (łączna moc 218 lub 222 sił). Napęd – przedni lub pełny. Jednak amerykańska Venza jest dostępna wyłącznie jako hybryda z napędem na wszystkie koła z oddzielnym silnikiem elektrycznym na tylnej osi i elektromechanicznym wariatorem.
Elektrownia "Venza" może pracować w trybie elektrycznym – może służyć do spokojnych wycieczek na krótkich dystansach. Ponadto dostępne są profile Normal, Sport i Eco. Nowa funkcja Predictive Efficient Drive (PED) analizuje trasę i zapamiętuje miejsca, w których samochód hamuje lub zatrzymuje się najczęściej, dzięki czemu następnym razem kierowca powinien zostać wcześniej powiadomiony o zwolnieniu pedału gazu w celu zaoszczędzenia paliwa. Ponadto optymalizuje system rekuperacji, aktywniej wykorzystując hamowanie silnikiem na zjazdach.
Lista dostępnego wyposażenia Toyoty Venza obejmuje panoramiczny dach Star Gaze z automatycznie przyciemnianymi, elektrycznie sterowanymi i wentylowanymi przednimi fotelami, dotykowym wyświetlaczem centralnym o przekątnej 8,0 lub 12,3 cala oraz systemem klimatyzacji z funkcją S-Flow, która kieruje wyłącznie powietrze do zajętych miejsc. Jest też cyfrowy „porządek” z ekranem 4,2 lub 7,0 cala, system audio JBL z 11 głośnikami i subwooferem, a także 10-calowy wyświetlacz head-up.
Bazowo nowa Venza jest wyposażona w system Toyota Safety Sense (TSS 2.0), który obejmuje między innymi automatyczny system hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, adaptacyjny tempomat i rozpoznawanie znaków drogowych. Zwrotnica jest również wyposażona w cyfrowe lusterko salonowe.
Druga generacja Toyoty Venza trafi na rynek amerykański tego lata. Wtedy model zadebiutuje w Chinach.
Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 2:28 pm