Nowa TOYOTA VENZA stała się bliźniaczym crossovera

Po krótkiej przerwie Venza wróciła do składu Toyoty. Samochód nowej generacji zmienił format i jest de facto crossoverem czwartej generacji Harrierem przystosowanym na rynek północnoamerykański, który zadebiutował w Japonii zaledwie miesiąc temu. Na lokalnym rynku Venza będzie dostępna tylko z hybrydowym układem napędowym i elektrycznym napędem na wszystkie koła.

Bliźniaki Toyoty Harrier / Venza są zbudowane na modułowej platformie GA-K (TNGA), która stanowi podstawę wszystkich głównych samochodów Toyoty, w tym obecnej generacji Camry i RAV4. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, z tyłu wielowahaczowe. Zawieszenie zostało zoptymalizowane, aby zapewnić równowagę między komfortem a responsywnością, a listę elektronicznych asystentów uzupełniono o Active Cornering Assist, który zapobiega poślizgowi przedniej osi podczas pokonywania zakrętów. Nowy crossover jest krótszy i węższy niż jego poprzednik, ale nieco wyższy. Rozstaw osi jest taki sam jak w RAV4 i wynosi 2690 milimetrów.

b84a154ae1834f5c9629970db64481de8589b1ba

28aa792e70c4e5e0d0c99f45afac275b6d1e72c2

50b602e2464cd8a692bbd9bef8acaf74f94071e9

c0ae58d5e5167806a4a917e08d8ff0d1fe71fa05

Gama silników japońskiego Harriera jest identyczna jak w lokalnym RAV4. Crossover może być wyposażony w wolnossący silnik 2.0 (171 KM) z wariatorem Direct Shift-CVT lub hybrydową elektrownię THS II opartą na silniku 2.5 z przesuwnikami fazowymi na wlocie i wylocie (łączna moc 218 lub 222 sił). Napęd – przedni lub pełny. Jednak amerykańska Venza jest dostępna wyłącznie jako hybryda z napędem na wszystkie koła z oddzielnym silnikiem elektrycznym na tylnej osi i elektromechanicznym wariatorem.

7a708272ae51b4086a750e24287ef2cbe24c138e

c94b86d6c6c0e4a723274faa1e4fcce5b60efe89

5754fdcc19531f6fabf525e6c35a68cd42473275

d3de9af6ea7e4c2ac2d0bc8489c520d48aa36005

7b21ef492761fa8ee5075a5c70bb53bab19cc5ce

Elektrownia "Venza" może pracować w trybie elektrycznym – może służyć do spokojnych wycieczek na krótkich dystansach. Ponadto dostępne są profile Normal, Sport i Eco. Nowa funkcja Predictive Efficient Drive (PED) analizuje trasę i zapamiętuje miejsca, w których samochód hamuje lub zatrzymuje się najczęściej, dzięki czemu następnym razem kierowca powinien zostać wcześniej powiadomiony o zwolnieniu pedału gazu w celu zaoszczędzenia paliwa. Ponadto optymalizuje system rekuperacji, aktywniej wykorzystując hamowanie silnikiem na zjazdach.

78f81bbe3d00109c777ec9871b4fd1d5d25ef465

a876bc04486cf099fdecc4700a7009b59355ee4c

75b0266da60ee37f896d5cc53b2af45aa0a18cd4

480e4333a5987005a591e8f58a986097f2b2e4b7

32721ad377e8d58413b1ad65c591b4a4c438c7ec

Lista dostępnego wyposażenia Toyoty Venza obejmuje panoramiczny dach Star Gaze z automatycznie przyciemnianymi, elektrycznie sterowanymi i wentylowanymi przednimi fotelami, dotykowym wyświetlaczem centralnym o przekątnej 8,0 lub 12,3 cala oraz systemem klimatyzacji z funkcją S-Flow, która kieruje wyłącznie powietrze do zajętych miejsc. Jest też cyfrowy „porządek” z ekranem 4,2 lub 7,0 cala, system audio JBL z 11 głośnikami i subwooferem, a także 10-calowy wyświetlacz head-up.

Bazowo nowa Venza jest wyposażona w system Toyota Safety Sense (TSS 2.0), który obejmuje między innymi automatyczny system hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, adaptacyjny tempomat i rozpoznawanie znaków drogowych. Zwrotnica jest również wyposażona w cyfrowe lusterko salonowe.

Druga generacja Toyoty Venza trafi na rynek amerykański tego lata. Wtedy model zadebiutuje w Chinach.

Dodaj komentarz