Nowa ramka SUV Great Wolna okazała się cztery razy tańsza Lexus LX

Chiński koncern Great Wall ujawnił cennik nowego SUV-a Tank 500 z ramą czołgową. Przyszły konkurent japońskich pełnowymiarowych SUV-ów okazał się czterokrotnie tańszy niż Lexus LX poprzedniej generacji – bazowy „pięćsetny będzie kosztować 335 tys. juanów, natomiast model LX 570 z 2019 roku kosztował od 1 mln 291 tys. juanów. Wszystkie Tank 500 są wyposażone w silnik benzynowy V6 o mocy 354 koni mechanicznych (500 Nm), 9-biegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na cztery koła z reduktorem.

Pięciometrowy pojazd terenowy Tank 500 został zaprezentowany pod koniec sierpnia, ale ceny i konfiguracje nowego flagowca Great Wall zostały ujawnione dopiero teraz.

Nie będzie można porównać „pięćsetnej” z Land Cruiserem 300, ponieważ ten model nie jest oficjalnie sprzedawany w Chinach, ale nawet ostatnia generacja Lexusa LX kosztowała cztery razy więcej, a różnica w stosunku do obecnego sześciocylindrowego LX będzie jeszcze większy.

700433d9d60de836ac13d837ec7ab07a3017a6a7

497a73962cdaf806523f03f0cc0a648c5ce77871

12cb9aa20b37ed0de8c4e14d430f508b0ba0c78f

Tank 500 jest pierworodnym modelem nowej platformy ramowej Great Wall. SUV ma przednie niezależne zawieszenie, oś ciągłą z tyłu, sprężyny są instalowane „w kole” i nie ma alternatywy dla 3,0-litrowej benzyny „biturbo-six” (354 siły, 500 Nm) i 9 -prędkość "automatyczna" z przekładnią hydrokinetyczną jeszcze.

Napęd na cztery koła ze sprzęgłem przedniej osi, wzmacniaczem zasięgu i blokadą tylnego mechanizmu różnicowego są w wyposażeniu podstawowym, ale za przednią blokadę trzeba dopłacić. Z prześwitem wynoszącym 224 milimetry i wysoko umieszczonymi wlotami powietrza, Tank 500 może bez przygotowania poradzić sobie z brodem o głębokości 800 milimetrów.

Wnętrze czołgu Great Wall Tank 500, autohome.com.cn

Wyposażenie jest bogate: topowy Tank 500 ma dwukolorowy lakier nadwozia, elektryczne stopnie przybiegowe, wykończenie wnętrza skórą naturalną i drewnem, wielokonturowe fotele z elektryczną regulacją, ogrzewaniem i wentylacją, wyświetlacz head-up , dach panoramiczny, reflektory matrycowe, cztery strefy klimatyzacji i wiele więcej.

12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z 14,6-calowym ekranem dotykowym, 7-calowy ekran dotykowy do regulacji temperatury dla pasażerów w drugim rzędzie i trzeci rząd siedzeń to opcje standardowe.

Podstawowy siedmiomiejscowy Tank 500 kosztuje 335 000 juanów (3,86 miliona rubli), co jest porównywalne z chińską ceną crossoverów Lexus NX lub Toyota Highlander. Przy maksymalnym wyposażeniu i połączonej farbie cena wzrasta do 395 tysięcy juanów (4,55 miliona rubli), ale konkurenci są nadal znacznie drożsi.

Nowy produkt pojawi się u chińskich dealerów Great Wall w grudniu, a dostawy eksportowe nie są wykluczone w 2022 roku. „500.” może też trafić do Rosji, ale najpierw będziemy mieli bardziej kompaktowy i tańszy Tank 300.

Źródło: Autohome.com.cn

Dodaj komentarz