Nowa Kia Optima: Odkryj projektowanie wnętrz i silniki gamma

Kia podzieliła się szczegółami na temat nowego sedana K5, który jest sprzedawany w Rosji pod nazwą Optima. Premiera modelu miała miejsce w Korei Południowej. Optima przeniosła się na nową platformę, stając się większa, „odziedziczyła” linię jednostek napędowych od Hyundaia Sonata, nabyła wirtualną deskę rozdzielczą i panoramiczny system multimedialny.

Wygląd zewnętrzny i wymiary nowej Kia „Optima” zaprezentowane w zeszłym tygodniu. Sedan piątej generacji otrzymał sportowe nadwozie typu fastback, dodano 50 milimetrów długości nadwozia i 25 milimetrów rozstawu osi. Teraz Optima jest większa niż Camry w obecnym nadwoziu XV70: długość koreańskiego samochodu to 4905 milimetrów, rozstaw osi to 2850 milimetrów. Najlepsze wersje mogą być wyposażone w 19-calowe koła.

6e67c69dcfb50c4c6064474784b9ddb83b54cfed

17bc4c90a1d6d9540978c1cb81c998a8ef4349a4

72f670a8303df40e0affbb4412a44e8e016a2bdf

Wnętrze Optimy zmieniło się diametralnie: przedni panel jest udekorowany w cyfrowym stylu, zmieniono architekturę centralnego tunelu, gdzie zwykła dźwignia skrzyni biegów ustąpiła miejsca podkładce. W najbogatszych wersjach urządzenia wyświetlane są na cyfrowym 12,3-calowym wyświetlaczu, kompleksem rozrywki steruje się za pomocą 10,25-calowego ekranu dotykowego lub za pomocą komunikatów głosowych.

Asortyment jednostek napędowych na rynek krajowy jest znany z soplatformy ósmej generacji „Sonata”. Na początku sprzedaży Optima będzie dostępna w czterech wersjach: z 2,0-litrowym wolnossącym silnikiem 160-konnym z rodziny Smart Stream, z tym samym silnikiem przystosowanym na paliwo gazowe o powrocie 146 koni mechanicznych, z 180-konnym silnikiem. moc „turbo cztery” 1,6 T-GDI oraz wersja hybrydowa o mocy 195 koni mechanicznych. Zelektryfikowana Optima działa w oparciu o modyfikację atmosfery i jest wyposażona w panel słoneczny, który ładuje akumulator trakcyjny.

Wbrew plotkom wszystkie Optimy zachowały klasyczną automatyczną skrzynię biegów i napęd na przednie koła: konfiguracje z silnikiem wolnossącym są agregowane z sześciobiegową automatyką, wersja turbo otrzymała bardziej nowoczesny ośmiozakres. Modyfikacje napędu na wszystkie koła nie zostały jeszcze ogłoszone.

2679479b5fdb869c994c24f3538d3707af3f6669

12e8ba2c10bd7452d9409e9279969aa61d24e195

cd26fb3dd13bf258f8ca701940778ba761194ac7

fbca8b3b504c30adb2efaeb00d9f493911657067

3857f1de398dbf9b86403f7eab003f7c433a9d50

7f37d5b5ce25aadde5d8eb4931ba35d49cb92267

d3c3e6833d5144e51f9fdbb631c91dcd002f0ff4

fe5dc1d8cfe54395ff72c76b7f87387731153417

W piątej generacji Optima ma ulepszoną izolację akustyczną: na przykład przednie szyby są wykonane z dwóch warstw. Sedan ma zaawansowanych asystentów bezpieczeństwa aktywnego: jest system kontroli pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat. Wyposażenie obejmuje dziewięć poduszek powietrznych, wbudowany rejestrator wideo i optykę diodową. Cechą szczególną jest zdalne parkowanie ze smartfona. Samochód można wtoczyć do wąskiego przejścia za pomocą urządzenia mobilnego.

Na rynku koreańskim można już zamawiać nową Optimę. Ceny wywoławcze wahają się od 20 900 000 wonów (około 1,13 miliona rubli według aktualnych kursów walut) za wersję gazową dla parków korporacyjnych do 27 490 000 wonów (1,49 miliona rubli) za 195-konny hybrydowy sedan.

Optima piątej generacji trafi do Rosji w 2020 roku. Najprawdopodobniej model nie otrzyma nowych silników na naszym rynku, jak to miało miejsce w przypadku Hyundaia Sonata.

Dodaj komentarz