Nowa Kia K5 / Optima ma 294-mocną wersję dysku GT i napędu na cztery koła.

Biznesowy sedan Kia Optima, który w nowej generacji będzie sprzedawany pod nazwą K5, ma wersję GT o mocy 294 koni mechanicznych i opcjonalny napęd na wszystkie koła. Co prawda „doładowana” Kia K5 z napędem na cztery koła została pokazana tylko w specyfikacji na rynek północnoamerykański, ale w przyszłości takie sedany mogą pojawić się w Starym Świecie.

Kia K5 GT okazała się znacznie wydajniejsza i szybsza niż biznesowy sedan poprzedniej generacji: nowość została wyposażona w 2,5-litrowy „turbocztery” T-GDI o mocy 294 koni mechanicznych i momencie obrotowym 422 Nm . Jednostka napędowa jest połączona z preselekcyjnym 8-biegowym „robotem”, ale napęd na cztery koła nie jest ogłaszany.

861c1d6668476e2f7e7ef6ed137e64cd15a37143

6bd8f1665ef8c17ce49f59155f5025ea21c2c938

6abe1e7a2820e7cbfef402f69fd5a8100fcde5c9

c0aec6e329339c33d945f01cf4ceeb1d9e9701b0

5ffc1b7958e657633a19057a586c27274a83fb1b

e9974a0b331f745ca0a72d50a3417ea415e31d8b

d57e12551491bd83d2679e86eedaac3f44bbb8e7

301fd828e31944134ff635ad054d2c88901aa585

318e07ef414f07a7c9bccf34df5e2d95b6abab5c

Kia K5 GT z napędem na jeden koła podnosi pierwszą „setkę” w 5,8 sekundy – 1,6 sekundy szybciej niż poprzednia generacja 245-konnego (350 Nm) sedana Optima GT z sześciobiegową „automatyką”. Potężny silnik i skrzynia biegów z dwoma mokrymi sprzęgłami to nie wszystkie różnice między K5 GT a podgrzewaną wersją GT Line. Najważniejsze modyfikacje to rekonfigurowane zawieszenie, oryginalna konstrukcja mechanizmu kierowniczego, a także wzmocnione hamulce.

Wizualne odróżnienie Kia K5 GT od K5 GT Line jest najłatwiejsze z tyłu dzięki parze chromowanych, dwucylindrowych układów wydechowych. Inne cechy są mniej zauważalne: GT ma inny wzór 19-calowych tarcz i markowych zacisków hamulcowych. Różnice w kabinie są niewielkie: fotele z rozwiniętym podparciem bocznym i specjalnym wystrojem.

ac42edcf10cd97fd0596d04746203b73d1f18a80

358bc968922dfe19cff815ddf044e3f8a1777efb

a7f2c5ad9776804b14e476a7c96230137a2ab2e5

3e498d6232091dc45e63e1230f17aa45a9f3e453

a657bd3195e2d86e050b6649512c64829277235c

3f7f1cfcff0749e503b13f698bc6c6f61491a73c

Co ciekawe, do „ogrzewanej” wersji GT Line w USA będzie można zamówić przekładnię napędu na wszystkie koła z elektrohydraulicznym sprzęgłem tylnej osi. Jednak taki sedan ma bezkonkurencyjny silnik 1.6 turbo o mocy 183 koni mechanicznych i momencie obrotowym 264 Nm w połączeniu z klasyczną 8-pasmową „automatyką”. Prawdopodobnie Kia wahała się przed wypuszczeniem wersji GT z napędem na wszystkie koła o mocy 294 koni mechanicznych, aby uniknąć wewnętrznej konkurencji z modelem Stinger.

Cechy Kia K5 na rynek północnoamerykański – tradycyjny selektor skrzyni biegów zamiast podkładki i „fizyczny” klimatyzator, a nie dotykowy, jak w „globalnych” sedanach. Możliwe, że takie bardziej klasyczne wnętrze pozostanie na rosyjskim montażu K5.

W Stanach Zjednoczonych naładowana Kia K5 GT trafi do sprzedaży jesienią, a sedany z napędem na wszystkie koła trafią do lokalnych dealerów w grudniu. Prawdopodobnie z czasem gama „globalnych” K5 zostanie poszerzona, ale nie podano terminu pojawienia się na innych rynkach napędu na cztery koła i sportowej Kii K5.

Dodaj komentarz