W przeddzień Salonu Samochodowego w Genewie Mercedes-Benz zaprezentował „naładowaną” wersję nowego GLE Coupe. Zwrotnice z rodziny „63” nabyły umiarkowaną hybrydową elektrownię opartą na czterolitrowym silniku V8, otrzymały zmodyfikowane podwozie, wyróżniające się oryginalnym body kitem i tuningiem układów elektronicznych.
Technicznie, Mercedes-AMG GLE 63 i GLE 63 S Coupe są repliką zwykłego SUV-a wprowadzonego trzy miesiące temu. Pod maską zamontowano silnik M177 V8 4.0 biturbo-osiem, który pomaga oszczędzać paliwo dzięki 22-konnemu (250 Nm) silnikowi elektrycznemu EQ Boost zasilanemu przez system 48-woltowy.
Odrzut AMG GLE 63 Coupe po zmianie generacji został zwiększony z 557 do 571 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy do 750 Nm. W najwyższej modyfikacji AMG GLE 63 S silnik został zwiększony z 585 do 612 koni mechanicznych i 850 Nm momentu obrotowego. Od zera do 100 kilometrów na godzinę GLE 63 Coupe przyspiesza w 4,0 sekundy, wersja S jest szybsza o kolejne 0,2 sekundy.
Deklarowana dynamika startowa „naładowanych” crossoverów „wielkiej trójki” w stylu coupe jest więc identyczna: Audi RS Q8, BMW X6 M Competition i Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe wymieniają pierwszą „setkę” w 3,8 sekundy.
Podobnie jak inne pojazdy terenowe z rodziny „sześćdziesiątej trzeciej”, GLE 63 Coupe otrzymał dziewięciozakresowy „automatyczny” AMG Speedshift ze zmiennikiem momentu obrotowego i napędem na wszystkie koła 4Matic + ze stałym napędem na tylne koła i sprzęgło osi przedniej.
Elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego, wytrzymałe hamulce z tarczami 400 mm i mechanizmami sześciotłokowymi z przodu (i jednotłokowymi 370 mm z tyłu) oraz sportowe zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control +. Za dopłatą crossover może być wyposażony w karbonowo-ceramiczne hamulce i Active Ride Control z tłumieniem przechyłów.
Zewnętrznie Mercedes-AMG GLE 63 Coupe wyróżnia się agresywnymi zderzakami, trapezoidalnymi rurami wydechowymi o wysokim połysku, oryginalnymi felgami o średnicy 21 lub 22 cali, przyciemnianą optyką i opcjonalnymi czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Kabina ma sportową kierownicę AMG, niestandardową grafikę deski rozdzielczej i pokładową telemetrię.
Publiczna premiera crossoverów GLE 63 i GLE 63 S coupe odbędzie się 3 marca w Genewie. Prawdopodobnie nowość trafi do sprzedaży w Rosji w drugiej połowie roku wraz ze zwykłym GLE 63, ale data rozpoczęcia sprzedaży wciąż nie jest znana, a cennik nie został opublikowany.
Jak dotąd „najgorętszą” i najdroższą wersją nowego GLE w Rosji jest wersja „pięćdziesiąta trzecia”. Ceny Mercedes-AMG GLE 53 zaczynają się od 6 milionów 740 tysięcy rubli.
Originally posted on 29 listopada, 2021 @ 6:39 am