Mercedes-Benz wprowadził najszybszą wersję GLE Coupe

W przeddzień Salonu Samochodowego w Genewie Mercedes-Benz zaprezentował „naładowaną” wersję nowego GLE Coupe. Zwrotnice z rodziny „63” nabyły umiarkowaną hybrydową elektrownię opartą na czterolitrowym silniku V8, otrzymały zmodyfikowane podwozie, wyróżniające się oryginalnym body kitem i tuningiem układów elektronicznych.

Technicznie, Mercedes-AMG GLE 63 i GLE 63 S Coupe są repliką zwykłego SUV-a wprowadzonego trzy miesiące temu. Pod maską zamontowano silnik M177 V8 4.0 biturbo-osiem, który pomaga oszczędzać paliwo dzięki 22-konnemu (250 Nm) silnikowi elektrycznemu EQ Boost zasilanemu przez system 48-woltowy.

Odrzut AMG GLE 63 Coupe po zmianie generacji został zwiększony z 557 do 571 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy do 750 Nm. W najwyższej modyfikacji AMG GLE 63 S silnik został zwiększony z 585 do 612 koni mechanicznych i 850 Nm momentu obrotowego. Od zera do 100 kilometrów na godzinę GLE 63 Coupe przyspiesza w 4,0 sekundy, wersja S jest szybsza o kolejne 0,2 sekundy.

Deklarowana dynamika startowa „naładowanych” crossoverów „wielkiej trójki” w stylu coupe jest więc identyczna: Audi RS Q8, BMW X6 M Competition i Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe wymieniają pierwszą „setkę” w 3,8 sekundy.

2d8022c8ba676ccfafc75c8ca28dac24305a4006

9218d2c2de872736dba921709645cab7518b1abb

b838c8ca938a15752c637ecbe88e31782e1c3d13

a3568278a386f6ba4e4b0e1ecc24ec0ec0c538b5

dceeedd9a99d2965167737127e9061b805888a79

d89dd0de13e0afae9c0b0be93d006decbccde112

9c076f7c772e1eb4f199199ccc982beeb141f4c5

3289f18c4433ae76532c6f5e5c0284c557e8f35a

Podobnie jak inne pojazdy terenowe z rodziny „sześćdziesiątej trzeciej”, GLE 63 Coupe otrzymał dziewięciozakresowy „automatyczny” AMG Speedshift ze zmiennikiem momentu obrotowego i napędem na wszystkie koła 4Matic + ze stałym napędem na tylne koła i sprzęgło osi przedniej.

Elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego, wytrzymałe hamulce z tarczami 400 mm i mechanizmami sześciotłokowymi z przodu (i jednotłokowymi 370 mm z tyłu) oraz sportowe zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control +. Za dopłatą crossover może być wyposażony w karbonowo-ceramiczne hamulce i Active Ride Control z tłumieniem przechyłów.

4997d84e2f6b14c2ff515fba4f260869c09aa834

826ba8b62fce5e254459386f489efe9353cf6716

Zewnętrznie Mercedes-AMG GLE 63 Coupe wyróżnia się agresywnymi zderzakami, trapezoidalnymi rurami wydechowymi o wysokim połysku, oryginalnymi felgami o średnicy 21 lub 22 cali, przyciemnianą optyką i opcjonalnymi czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Kabina ma sportową kierownicę AMG, niestandardową grafikę deski rozdzielczej i pokładową telemetrię.

Publiczna premiera crossoverów GLE 63 i GLE 63 S coupe odbędzie się 3 marca w Genewie. Prawdopodobnie nowość trafi do sprzedaży w Rosji w drugiej połowie roku wraz ze zwykłym GLE 63, ale data rozpoczęcia sprzedaży wciąż nie jest znana, a cennik nie został opublikowany.

Jak dotąd „najgorętszą” i najdroższą wersją nowego GLE w Rosji jest wersja „pięćdziesiąta trzecia”. Ceny Mercedes-AMG GLE 53 zaczynają się od 6 milionów 740 tysięcy rubli.

Originally posted on 29 listopada, 2021 @ 6:39 am

Dodaj komentarz