Lamborghini pokazał finał Aventador

Dziesięć lat po premierze pierwszego Aventadora LP700-4 Lamborghini kładzie kres historii modelu. Najnowsza wersja obecnego supersamochodu nosi nazwę Aventador LP 780-4 Ultimae. Zostanie wydany w 600 egzemplarzach i połączy to, co najlepsze z ekstremalnego SVJ i eleganckiego Aventadora S. Następca modelu pojawi się w latach 2022-2023. Plotka głosi, że zachowany zostanie silnik V12, ale tylko jako część hybrydowego układu napędowego.

Napęd na wszystkie koła Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae odziedziczył dawny „ssący” V12 6.5, tylko tutaj jego moc została zwiększona do 780 koni mechanicznych i 720 Nm momentu obrotowego. To o 40 KM więcej niż Aventador S i 10 więcej niż SVJ. Ponadto coupe jest o 25 kilogramów lżejsze od Eski i nie ustępuje SVJ w przyspieszeniu do stu – 2,8 sekundy. Maksymalna prędkość jest deklarowana na 355 kilometrów na godzinę, czyli +5 km/h w porównaniu do SVJ. Dzięki karbonowo-ceramicznym hamulcom supersamochód potrzebuje tylko 30 metrów, aby zatrzymać się ze 100 kilometrów na godzinę.

61e5a43e2d351939783ec17515573683d3f1b2be

fa72abf467217ecea389b718a4976ddac4b3e9c8

c28c6d60bfdce9e0ba036a925671815174271e52

7b8da3be250d22aaf87c9fbb45612bd026deec49

cabb3c68590bebe0d7513cc3cfd8230cf6587d9a

da88fe1a9ef5df0586c606033db6bcbe35e4f088

ccfb4b956c2c12c8a55878710ed843f38b9f27f3

8593b39245ba4b8b545cf37b21d1c6091348bdb2

Na zdjęciu Aventador S ostatnia Ultimae otrzymała w pełni sterowalne podwozie. Siłowniki na tylnych kołach są ściśle powiązane z przekalibrowanym dynamicznym układem kierowniczym Lamborghini, co oznacza, że reakcje kierowcy powinny być ostrzejsze i ostrzejsze. Ponadto dostosowano logikę działania napędu na wszystkie koła (większy moment obrotowy może trafić na tylną oś) oraz kontrolę trakcji. Tak jak poprzednio, wszystkimi systemami steruje procesor Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva, który w czasie rzeczywistym odbiera dane o przyspieszeniach wzdłużnych i poprzecznych.

463d38a5a6e1ba39b8b7d8e5330d6a963bea99bd

64c193730b0809c7f36a3aac68fef0a1727facbf

fcde70e851c4124274c430b110d2211b5bbd1ef8

1556eb0460e6ef978c6ef13044c157d2538da316

980d178fa0931a03816630385d7061c9191be6de

9c71329b4c159f7bad0cf9389cbfbf1503db9be0

d8daaca21c6a36ae97b7952730d07c1c309d7f47

d542ab5f5bf8a39802f23bb59151a2fe5eab9129

Nowość różni się od innych Aventadorów konstrukcją przedniego zderzaka, który zwiększa obciążenie aerodynamiczne przedniej osi. Aktywne skrzydło ma trzy pozycje i współpracuje z generatorami wirów w przedniej i tylnej części podwozia, aby zoptymalizować równowagę aerodynamiczną. Dostępne są cztery profile jazdy: Strada, Sport, Corsa i custom Ego. Nabywcy Aventadora LP 780-4 Ultimae będą mogli wybierać spośród 18 standardowych kolorów nadwozia lub wybrać spośród 300 kolorów dodatkowych oferowanych w ramach programu personalizacji Ad Personam.

Łączna edycja supersamochodu w liczbie 600 egzemplarzy zostanie podzielona na 350 coupe i 250 roadsterów. Domyślnie samochody będą wyposażone w 20- i 21-calowe kute felgi w kolorze Silver Dianthus z przodu i z tyłu, a także elementy dekoracyjne na zewnątrz i wewnątrz z włókna węglowego. Na premierę Aventador LP 780-4 Ultimae, coupé w dwukolorowym, szarym, szarym lakierze z czerwonymi akcentami Rosso Mimir i roadsterem pomalowanym w Blu Tawaret i Blu Nethuns, w połączeniu z lakierowanym karbonem o wysokim połysku dach są wybrane.

Źródło: Lamborghini

Originally posted on 29 listopada, 2021 @ 6:26 am

Dodaj komentarz