Koenigsegg ulepszony hiperkara agera rs

Szwedzka firma Koenigsegg zajmuje się nie tylko sprzedażą nowych hipersamochodów, ale również chętnie podejmuje się ulepszania starych. Najnowszym dziełem stworzonego w tym celu zespołu jest Agera RS Refinement. Coupé 2017 jest zauważalnie świeższe dzięki wzorniczym cechom modelu One: 1 i nowemu wyposażeniu.

Projekt Koenigsegg Agera RS w 2017 roku rozpoczął się jesienią 2019 roku, kiedy klient zwrócił się do firmy z prośbą o dodanie do samochodu wielu otworów wentylacyjnych w stylu One: 1. Spodziewano się, że niewielka korekta wyglądu zewnętrznego zajmie maksymalnie miesiąc, ale Szwedzi dali się ponieść emocjom i ostateczną wersję Agery RS Refinement pokazano dopiero w grudniu 2020 roku. Wraz z nową maską, coupe ma tylny wlot powietrza i dodatkowe błotniki po bokach przedniego zderzaka. Loga, śruby i rury wydechowe zostały pomalowane na kolor grafitowy.

6e83b0cbf2202ffc7ea9c54716b26fd77d6c9a2f

c41fed189e1d246b434a715b1aade8b819eb61ab

b44d9261fd0b160998540fe329a2a7eb6f31b5b9

edcf0a8d878a992cfe1b228ada78ceef71edffa8

Jednak jednym z głównych nabytków Agera RS Refinement jest nowe skrzydło. Ten pierwszy był napędzany sprężyną i jest to w pełni aktywny element aerodynamiczny z elektrycznymi siłownikami sterowanymi przez oprogramowanie pokładowe. Dodatkowo salon Agery ma teraz cyfrowy SmartCluster „porządny”, jak Regera i Jesko. Ale w ustawieniach silnika podobno Szwedzi niczego nie zmienili.

d82a1284676c7ec9261dd4e433cb01cfe2bf6309

5f6cf463514f3b74ed57fae5ddfaa1620aa48ee5

2ac7b4c6fd0fc04853701762241e93d665c9077d

Oznacza to, że samochód nadal jest wyposażony w silnik V8 5.0 biturbo, z opcją 1MW rozwijającą moc 1360 koni mechanicznych i moment obrotowy 1371 Nm. Zwykła Arega RS przyspiesza od zera do „setki” w 2,5 sekundy. Nie wiadomo, czy ten wskaźnik poprawił się po otrzymaniu prefiksu Udoskonalenie. Maksymalna prędkość 447 kilometrów na godzinę została oficjalnie potwierdzona.

Rzadszy Koenigsegg One:1 różni się od Agera RS nie tylko innym wyglądem zewnętrznym, ale także trwalszym i lżejszym monocoque. Ponadto hipersamochód ma doskonalszą aerodynamikę: ruchome elementy z włókna węglowego z przodu i z tyłu zapewniają większy nacisk podczas pokonywania zakrętów, a tylne skrzydło działa również jako hamulec pneumatyczny. Przy 260 kilometrach na godzinę One:1 generuje 610 kilogramów siły docisku, Agera RS około 500.

Originally posted on 30 listopada, 2021 @ 8:24 pm

Dodaj komentarz