Koenigsegg stworzył 1727-mocną rodzinę Megakar z trójocylindrowym silnikiem

Szwedzka firma Koenigsegg zorganizowała konferencję prasową, na której zaprezentowała dwa nowe modele: szybki Jesko Absolut oraz pierwszy w historii marki czteromiejscowy megasamochód Gemera. Jest wyposażony w dwulitrowy silnik twin-turbo z technologią FreeValve, trzy silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła i kierownice.

„Rodzina” Koenigsegg Gemera ma cztery miejsca siedzące i dwa kufry – przód i tył. Elektrownia nowości oparta jest na silniku TFG 2.0 biturbo z trzema cylindrami, systemem smarowania z suchą miską olejową i technologią FreeValve. Ten silnik nie ma wałków rozrządu, które pełnią pneumatyczne siłowniki zaworów hydroelektrycznych (PHEA).

Turbo Troika wytwarza 608 koni mechanicznych i 600 Nm momentu obrotowego i jest wspomagana przez trzy silniki elektryczne: dwa na każdym z tylnych kół i jeden na wale korbowym. Przekładnia to autorski KDD, składający się ze sprzęgła hydraulicznego o zmiennym stopniu poślizgu oraz przekładni głównej o stałym przełożeniu.

Długość Koenigsegg Gemera wynosi 4975 milimetrów, szerokość 1988, megasamochód ma 1295 milimetrów wysokości, a odległość między osiami wynosi dokładnie trzy metry, więcej niż w Porsche Panamera.

e190415e5bcb1d38f083e772e69f38bdfac34008

c6e1cd651cf5147c47e0a1b5844aa4c4cc09805c

4fb47b0129cba840e28574c704d1b1e246b89740

be2dc3ec822a856c3f03b565dbf1a48d582b6f33

567b7eb60ee7b684131c26011a47efef24b50be4

505555df85f853a870998b5985c2f27be1bd0a02

Standardowo Gemera wyposażona jest w drążone koła karbonowe Aircore trzeciej generacji z mocowaniem na centralnej nakrętce. Mają 21 cali z przodu i 22 cale z tyłu.

W sumie silnik spalinowy i silniki elektryczne dają 1727 sił i 3500 Nm momentu obrotowego, przyspieszając środkowy silnik Gemera do setki w 1,9 sekundy. Maksymalna prędkość megasamochodu jest ograniczona do 400 kilometrów na godzinę.

Silniki elektryczne są zasilane akumulatorem 800 V o mocy 15 kilowatogodzin, co pozwala im podróżować na trakcji elektrycznej do 50 kilometrów i przyspieszać bez uruchamiania „turbotronu” do 300 kilometrów na godzinę. „Jemera” jest wyposażona w napęd na wszystkie koła z wektorową kontrolą trakcji na wszystkie koła i kierowaną tylną oś.

6d9d1b9c50431a2632f3fc3de50e72715b64e3cf

7907de8d9b85aa02173393ae81dbae45c417a4d5

3e81ae4c246a40bd51164cc3c7236822d82617d6

1799406eadba6cdb2eca5a1a62c0594a93d2a48a

a2093e641c4aa3ecc2fbf786e9d939d91c9c3de3

92c84eecbe1e3e5ef2bb4949ba62eeddf5933596

5dfca4d8dfc0cec5478f0bee992815b471f4cd41

b6a318c4442d3f571003159d0f2cb18bba700eaa

0b005ff8bf7c06f32be0037e82e3c91e0ec943a4

9507aae3d8e8883414bb0a42f0d87e296b5d1520

035c1ce2a04e2bb1d0851606d4a0f48fef88735a

Standardowy prześwit jest skąpy – 117 milimetrów. W razie potrzeby przednie zawieszenie można podnieść o 35 milimetrów. Objętość dwóch kufrów to 200 litrów: na prezentacji pokazali, że zmieszczą się tam cztery walizki podróżne.

Silnik FreeValve zapewnia również elastyczność paliwową. Megacar jest napędzany bioetanolem drugiej generacji, metanolem Vulcanol CO₂-neutralnym, mieszanką alkoholi E85 i zwykłą benzyną. Całkowita rezerwa mocy wynosi 1000 kilometrów.

Lista wyposażenia Koenigsegg Gemera obejmuje sześć „inteligentnych” poduszek powietrznych, ABS, kontrolę trakcji, mocowania ISOFIX do fotelików dziecięcych w drugim rzędzie, adaptacyjny tempomat, system rozrywki, bezprzewodowe ładowarki do gadżetów, wi-fi, system audio z 11 głośniki, cztery chłodzone i cztery podgrzewane uchwyty na kubki.

Całkowity nakład „Jemery” wyniesie 300 egzemplarzy.

Drugą nowością, Jesko Absolut, jest tor zorientowany na prędkość Jesko. Współczynnik oporu hipersamochodu wynosi 0,278 Cd. Jest wyposażony w 5,0-litrowy silnik V8 z dwiema turbosprężarkami na łożyskach ceramicznych, który wytwarza 1280 koni mechanicznych na zwykłym paliwie, 1600 koni mechanicznych w bioetanolu E85 oraz robota Light Speed Transmission (LST) z ośmioma sprzęgłami wielopłytkowymi w oleju kąpiel.

Originally posted on 28 listopada, 2021 @ 7:59 am

Dodaj komentarz