Kia wymyśliła nowe logo

Koreańska Służba Praw Własności Intelektualnej (KIPRIS) ma teraz obrazy nowego logo Kia. Ta sama południowokoreańska marka została użyta tej wiosny w genewskim koncepcie Imagine marki Kia.

Według informacji z bazy KIPRIS , w lipcu i listopadzie 2019 r. Kia wysłała kilka wniosków o rejestrację nowego znaku towarowego. Wszystkie przedstawiają spójną pisownię nazwy marki w bardziej nowoczesnej czcionce. Podobne logo pojawiło się wiosną na koncepcji Imagine by Kia. Co więcej, style na kierownicy i nadwoziu były nieco inne.

Wyobraź sobie koncepcję Kia

Nie jest jeszcze jasne, czy Kia będzie używać nowego logo we wszystkich przyszłych modelach, czy też trafi tylko do pojazdów elektrycznych. Samo Imagine by Kia nie ma perspektywy seryjnej, jednak indywidualne rozwiązania, w tym markę, firma mogłaby przenieść na pojazdy użytkowe. Nie ma jeszcze oficjalnych informacji o takich planach.

Obecne logo Kia pojawiło się w 2004 roku. Sama nazwa marki składa się z hieroglifu ki (起) oznaczającego „pochodzenie” oraz A (亞), symbolizującego Wschód, czyli Azję. Firma została założona w 1944 roku i jako pierwsza produkowała rowery. Potem były licencjonowane motocykle Honda (1957), ciężarówki Mazda (1962) i wreszcie samochody (1974).

Originally posted on 27 listopada, 2021 @ 2:33 pm

Dodaj komentarz