Jeden z wczesnych Porsche 930 Turbo został umieszczony na sprzedaż

Niemiecka firma Weekend Heroes, świadcząca usługi w zakresie wyszukiwania, wyceny i sprzedaży klasycznych samochodów, jest gotowa rozstać się z dobrze zachowanym Porsche 911 Turbo z 1975 roku za 260 tysięcy euro. Coupe należy do pierwszej serii homologacyjnej 400 samochodów, dlatego jest wyposażone w silnik 930/50. Samochód nie został odrestaurowany, a jego licznik kilometrów wskazuje 72 tys.

Rozwój turbodoładowanej wersji Porsche 911 rozpoczął się w 1972 roku. Firma planowała wyprodukować 400 samochodów do homologacji wyścigowego 934, ale tylko w ciągu pierwszych trzech lat nakład przekroczył 2800 egzemplarzy. W momencie swojej premiery w 1974 roku 930 Turbo był najszybszym niemieckim samochodem: coupe rozpędzało się do 100 km/h w 5,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosiła 250 kilometrów na godzinę. W tym samym czasie 930 był bardzo krnąbrny i stawiał niezwykle wysokie wymagania w zakresie doświadczenia i umiejętności kierowcy.

8b2d4b8770d20a58d4a9a9803ea00d49bd32aa42

6b169b41d75748b4fce188359f2f952837216852

2fc7999fb4f4b2fcd432c8d473269a3bda1fc424

06d35beaf181f68c97a4b5d7a21b9f434dc8d6b7

Sercem samochodu sportowego jest trzylitrowy bokser od Carrera RS 3.0, połączony z czterobiegową „mechaniką”. W miarę możliwości silnik został wzmocniony i wyposażony w pojedynczą turbosprężarkę KKK 3 LDZ. W szczytowym momencie jednostka rozwijała 260 koni mechanicznych i 343 Nm momentu obrotowego, a cała lawina trakcyjna była dostępna już przy 4000 obr/min. Aby sobie z tym poradzić, 930 Turbo musiało ponownie skalibrować zawieszenie, zamontować szersze tylne koła i wlot powietrza spojler.

0595d58dde508c60c82a238b72a0377b0429c16b

ffa9a14475ae85cd2cb5ce15162eb6dd139fe75a

b8f8db5ee66811a50711db2e27901e76d31b8c50

Niemniej jednak nie uchroniło go to przed ranami: 930 Turbo cierpiał na nadsterowność i zauważalne opóźnienie turbodoładowania, więc tylko wyszkoleni kierowcy mogli to w pełni docenić. Przedmiotem sprzedaży jest 303. z serii 400 homologowanych maszyn. Przez cały czas przejechał 72 tys. kilometrów i zachował się w całkowicie oryginalnej formie – trzeba było jedynie zaktualizować lakier. Wszystkie elementy mechaniczne zostały serwisowane terminowo, co oznacza, że nie wymagają żadnych napraw.

Wraz z samochodem sprzedawca przekaże pakiet dokumentów potwierdzających jego historię, ale za to wszystko trzeba będzie zapłacić znaczną kwotę: 260 tysięcy euro, co odpowiada 22,6 milionom rubli. W porównaniu z obecnym 911 Turbo (992) ceny w Rosji zaczynają się od 15,6 miliona rubli.

Źródło: Bohaterowie weekendu

Originally posted on 28 listopada, 2021 @ 3:30 pm

Dodaj komentarz