Jazda próbna Toyoty Camry: jak jej nie zepsuć i ulepszyć?

Jeździliśmy popularnym w Rosji biznesowym sedanem z nowymi silnikami, a także nową specjalną wersją GR Sport. A „Camry” znów znalazła coś, co nas zaskoczyło

Stały okręt flagowy Toyoty, montowany w fabryce w Petersburgu od 2007 roku, od prawie 20 lat bije rekordy sprzedaży w segmencie biznesowych sedanów w Rosji. Ale w 2021 roku wydarzyło się epokowe wydarzenie – według wyników pierwszego kwartału Camry przegrała bitwę rynkową z sedanem Kia K5. „Wsparcie” dla Camry przybyło szybko – dealerzy otrzymali już zaktualizowane samochody. Jazda próbna Camry pokazała, że ma on wszelkie szanse przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.

Sekret sukcesu Camry tkwi nie tylko w sprzęcie wyróżniającym się na tle konkurencji i będącym atutem sprzedaży korporacyjnej (np. obecność silnika V6 czy elektrycznie regulowanej tylnej kanapy). Camry ma bardzo lojalnych klientów z niezrównaną lojalnością wobec modelu, co stanowi około 40% nowej sprzedaży Camry. Dlatego też, aby nie niszczyć dawno ukształtowanego kręgosłupa kupujących, ale jednocześnie uzupełnić go o nowe, firma podeszła do planowanej zmiany stylizacji modelu jak najdelikatniej, kierując się zasadą „nie szkodzić” . Pojechaliśmy do Anapy na jazdę próbną Toyotą Camry, aby dowiedzieć się, czym się ona stała.

Jak zmienił się wygląd?

Zmiany zewnętrzne są minimalne. Zmodernizowany sedan jest najłatwiej rozpoznawalny dzięki parze nowych metalicznych kolorów nadwozia, różniących się od znanego białego, szarego i czarnego. Camry można teraz zamówić w kolorze niebieskim lub czerwonym. W tym – w wersji dwukolorowej z czarnym dachem i takimi samymi listwami. Kolejną innowacją jest zmieniony kształt przedniego zderzaka wraz z trapezoidalnym „ustem” wlotu powietrza.

Camry GR Sport jest oferowany w trzech lakierach, z których dwa są dwukolorowe z czarnym dachem i białymi perłowymi akcentami oraz czerwonymi akcentami. Trzeci to całkowicie czarny samochód.

Ten ostatni został zamknięty w „nawiasach” w kształcie litery C, które w zależności od konfiguracji mogą być srebrne, chromowane lub czarne. Camry ma również nowy projekt felg aluminiowych w rozmiarach 17 i 18 cali. Co więcej, te pierwsze są już „w bazie” (kiedyś były 16-calowe). A wisienką na torcie jest Camry w dresie z metką GR Sport. Ten sedan jest swego rodzaju zamiennikiem S-Edycji sprzed reformy. Ale w przeciwieństwie do niej, GR Sport jest dostępny nie tylko ze przeciętnym silnikiem 2.5, ale także z topowym 3.5 V6.

Świetne oferty Toyoty na stanie Sprawdź ceny

Ten samochód ma dwukolorowy lakier, czarne obudowy lusterek, 18-calowe felgi i spoiler na pokrywie bagażnika. Wewnątrz – skórzane wnętrze z czerwonymi akcentami na oparciach i tymi samymi przeszyciami. Jednocześnie pseudosportowy sedan z silnikiem 3.5 ma całkowicie czarne felgi, listwy drzwiowe, przezroczyste tylne światła LED, tabliczkę znamionową V6 i dwie rury wydechowe. 2.5 ma jedną rurę wydechową, światła są tylko nieznacznie zmienione w porównaniu do zwykłego Camry, a koła są dwukolorowe szaro-czarne.

Co się zmieniło w salonie

Zmiany we wnętrzu Toyoty Camry 2021 są celne, ale ważne. Po pierwsze to nowy wyświetlacz zmodernizowanego systemu multimedialnego. Jego przekątna została zwiększona z 8 do 9 cali (minimum to 7 cali) i podniesiona wyżej dla lepszej widoczności. Ekran wystaje teraz z konsoli środkowej jak tablet. Ponadto „głowa” zaprzyjaźniła się ze smartfonami, dodając Apple Carplay i Andriod Auto. A począwszy od wersji GR Sport, w sedanie pojawia się akustyka JBL z 9 głośnikami.

Ekran multimedialny jest wrażliwy na dotyk ze zwykłymi „skręceniami”. Niestety grafika jest taka sama bez żadnych dodatków. A mapy w standardowym nawigatorze wciąż pozostają w tyle za rzeczywistymi mapami online. Jest nadzieja, że system wkrótce zaprzyjaźni się z Yandexem, a jego nawigacja stanie się wreszcie naprawdę piękna, efektywna i poszukiwana.

Po drugie, odkryliśmy kontrowersyjne dekoracyjne nakładki na przednim panelu i drzwiach. Oczywiście nie pozbyły się całkowicie imitacji, a także połysku, który szybko rozpryskuje się palcami i łatwo zarysowuje błyszczącymi plamami, ale pseudo-drzewo stało się mniejsze. W bardziej przystępnych wersjach wyposażenia zastosowano dyskretne wstawki z platyny, a w pozostałych – heban.

Po trzecie, po wysłuchaniu klientów, którzy bardziej potrzebują pojemnego bagażnika z płaską podłogą niż pełnowymiarowego koła zapasowego, które „zjadało” jego objętość, Toyota wymieniła go na pasażera na gapę. W ten sposób inżynierowie zwolnili 31 litrów miejsca, a teraz 500 litrów bagażu można umieścić w bagażniku sedana z elektrycznym oparciem tylnej kanapy, a bez napędu elektrycznego – 524 litry. Oznacza to, że stał się jeszcze większy niż samochód poprzedniej generacji.

Trzy elementy pakietu Toyota Safety Sense otrzymały rozszerzoną funkcjonalność dla Camry. System unikania kolizji (PCS) pomaga teraz skręcać na skrzyżowaniach i unikać przeszkód w sytuacjach awaryjnych, a aktywny tempomat nauczył się zmniejszać prędkość w zakrętach na podstawie danych z systemu rozpoznawania znaków drogowych.

Jakie są teraz silniki?

Być może najważniejszą innowacją Camry 2021 jest układ napędowy. Tylko 3,5-litrowy V6 z połączonym wtryskiem i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów pozostał bez zmian. Ale pierwsze zastąpiono wolnossącymi o tej samej objętości ze zwiększonym stopniem kompresji z serii Dynamic Force. Zostały zapożyczone z crossovera Toyoty RAV4. W rezultacie rzędowy 150-konny „cztery” Camry z bazą 2.0 wytwarza teraz maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 4400-4900 obr./min w porównaniu do 192 Nm przy 4700 obr./min w porównaniu z poprzednim.

79% Toyoty Camry sprzedawanej w Rosji od stycznia do marca 2021 roku było z silnikiem 2.5. Wersja z 2.0 stanowiła 8% sprzedaży, a z topową 3.5 – 13%.

I już działa w tandemie z wariatorem Direct Shift z mechanicznym pierwszym i wstecznym biegiem zamiast starego 6-biegowego automatu. Moc przeciętnego silnika 2.5, najpopularniejszego w naszej Camry, wzrosła do 200 KM. i 243 Nm przy 4000-5000 obr./min w porównaniu do 181 KM. i 231 Nm przy 4100 obr./min dla sedana sprzed reformy. I był sparowany z tym samym 8-biegowym automatycznym Aisinem, co w 249-konnej „szóstce”, ale inaczej zestrojonym. Nowe silniki, również napędzane 92-metrową benzyną, dały sedanowi większą dynamikę i lepszą wydajność.

Jeśli wcześniej 2-litrowa Camry przyspieszyła do setki w 11 sekund, teraz robi to o półtorej sekundy szybciej – w 9,5 sekundy. A paszportowe średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym spadło z 7,1 l/100 km do 6 l/100 km. Przeciętna 2,5-litrowa wersja kończyła się wcześniej 10 s, ale z nowym silnikiem zryw do 100 km/h zaczął trwać o 1,2 s krócej – 8,7 s. Apetyt takiego sedana w cyklu mieszanym zmniejszył się o 1,5 l/100 km i wynosi obecnie 6,8 l/100 km.

Jazda próbna „Toyota Camry”: jak jeździ z nowymi silnikami

Dzięki nowym czterocylindrowym silnikom i skrzyniom biegów, które miały niewielki lub żaden wpływ na masę samochodu, Camry jest równie dobry na drodze. Jeździ dobrze, prowadzi się dobrze i zrozumiale, ma dobrą sterowność i sprzężenie zwrotne, całkiem skuteczne hamulce, do których nie trzeba się przyzwyczajać. A do tego podąża wyznaczonym kursem i zaskakująco wytrwale trzyma się asfaltu w szybkich zakrętach, jakby to nie był biznesowy sedan, ale jakiś hot hatch.

Gładkość i obojętność na nierówności różnych kalibrów, przywodząca na myśl imponującego poprzednika 7. generacji, dominuje w naturze aut o mniejszej średnicy kół – podstawie 17-calowej. Na większych kołach z oponami 235/45 R18 Camry jest bardziej wybredna jeśli chodzi o profil drogi. W niektórych miejscach nawet niepotrzebne. Ale niezależnie od tych cech, w obu przypadkach dynamika sedana znacznie się poprawiła. Samochód stał się ostrzejszy i szybszy: ostrzej reaguje na wciśnięcie prawego pedału, mniej myśli na starcie.

W porównaniu z przedstylizacyjną Camry, dostarczoną obok zaktualizowanych na pasie startowym jednego z lotnisk na Terytorium Krasnodarskim, przewaga była nie tylko odczuwalna przy przesiadaniu się z jednego samochodu do drugiego, ale również przejawiała się luką jeden lub dwa kadłuby w intensywnym przyspieszaniu pedałem „do podłogi”. Co więcej, przedreformowana Camry ze starą „sześciobiegową” została równie pewnie pozostawiona przez 2-litrowy samochód z wariatorem, który działał bez opóźnień, oraz 2,5-litrowy z automatem, który pękał znacznie szybciej dzięki duża liczba drobno posiekanych kroków.

Różnica w intensywności przyspieszenia samochodów ze starymi i nowymi jednostkami jest szczególnie wyraźna do 100 km / hi przy ostrych przyspieszeniach w ruchu w tym samym zakresie. Po 100-120 km/h stało się mniej oczywiste i zauważalne. I choć w rzeczywistych warunkach – na torze z furgonetkami i szybkim wyprzedzaniem – zaktualizowany model z silnikiem 2.5 wzbudza większą pewność skuteczności manewrów, to 2-litrowy w tych samych sytuacjach, a zwłaszcza na ulicach miast nie idealnych asfalt, wydawał się przyjemniejszy i uspokajający – za miękkość, gładkość i ciszę w kabinie.

Ile kosztują ulepszenia

W zależności od konfiguracji zmiana stylizacji podniosła cenę Camry o co najmniej 28 tys. rubli w podstawowej wersji „Standard” i maksymalnie o 78 tys. rubli w pakiecie Safety Suite. Cennik zaktualizowanego biznesowego sedana zaczyna się od 1 846 000 rubli za samochód z 2-litrowym silnikiem i CVT, reflektory LED dla świateł mijania i drogowych, przycisk uruchamiania silnika, kierownica wielofunkcyjna, składane elektrycznie lusterka, nowe multimedia z Apple Carplay i Android Auto 2-strefowa klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele i cała powierzchnia przedniej szyby.

Z silnikiem o pojemności 2,5 litra zaktualizowany biznesowy sedan kosztuje od 2117 000 rubli w konfiguracji Standard Plus. W pseudo-sportowej modyfikacji GR Sport z tą samą popularną „czwórką” będzie kosztować 2 371 000 rubli, a z górnym 3,5-litrowym V6 – 2 669 000 rubli. Trzy lata temu podczas testów tej generacji Camry wydawało nam się, że biznesowej limuzynie Toyoty po prostu trochę brakuje, aby była ciekawa i atrakcyjna dla młodych ludzi. Wygląda na to, że teraz ma wszystko.

Originally posted on 13 grudnia, 2021 @ 2:43 pm

Dodaj komentarz