Jazda próbna „Kia Rio” lub „Volkswagen Polo”: który lepiej kupić

Wzięliśmy dwa najpopularniejsze zagraniczne samochody w tym segmencie z wolnossącymi silnikami 1.6.

Ten rok okazał się bardzo owocny dla nowych pozycji w klasie B+! Na rynek rosyjski weszły po zmianie stylizacji Hyundai Solaris, Kia Rio, Skoda Rapid i Volkswagen Polo, który po zakupie nadwozia pięciodrzwiowego stał się de facto kopią modelu Rapid. Według statystyk liderami wśród zagranicznych samochodów w tym segmencie są Rio i Polo. Dlatego postanowiliśmy dowiedzieć się, „Kia Rio” czy „Volkswagen Polo” – co jest lepsze?

Volkswagen Polo

Kia Rio

Na twarzy są okropne, w środku miłe

Piosenka „Wyspa pecha” w wykonaniu Andrieja Mironowa znana jest całemu krajowi, który teraz musi wybierać między ogromnymi trójkątami rozpiętymi na „twarzy” Kia Rio, a reflektorami z „Jetta” w Volkswagen Polo. I chciałbym im polecić Polo, choćby dlatego, że jego optyka LED świeci lepiej, ale jedziesz liftbackiem od tyłu i chcesz płakać. Dlaczego mu to robisz, co?

Volkswagen Polo

Kia Rio

Na szczęście z tyłu Rio niewiele się zmieniło, z wyjątkiem trapezoidalnych nakładek zderzaka zaprojektowanych tak, aby naśladować rury wydechowe i innego wzoru tylnych świateł LED.

Volkswagen Polo

Kia Rio

Ale wewnątrz Polo w maksymalnej konfiguracji zaczyna się regenerować – nowa architektura przedniego panelu z teksturowaną nakładką, ekran zamiast deski rozdzielczej, nowa kierownica z wygodnymi przyciskami na szprychach i zaawansowany kompleks multimedialny z duży wyświetlacz. Jednak pod względem funkcjonalności „kombinacja” Kia nie jest gorsza, z wyjątkiem tego, że obraz z tylnej kamery Rio jest gorszy. I fajnie, że zostawili normalne okrągłe pokrętła do regulacji głośności i przełączania utworów.

Kompleksy multimedialne Kia Rio i Volkswagen Polo – na poniższym filmie:

W kabinie Rio jest jeszcze kilka innych zmian – w topowej konfiguracji fotele są pokryte skórą, a ekran na desce rozdzielczej został powiększony. W pierwszym teście jeździliśmy sedanem w wersji Style – ma również czerwoną wstawkę na przednim panelu.

Stabilność pod maskami

Układy napędowe Polo i Rio pozostają takie same. Kia oferuje wolnossące 1.4 (100 KM) i 1.6 (123 KM), Volkswagen – silnik 1.6 w dwóch wersjach (90 i 110 KM) oraz turbodoładowany 1.4 (125 KM). Testujemy jazdę Kia Rio i Volkswagen Polo z najpopularniejszymi silnikami 1.6 i 6-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.

Volkswagen Polo

Kia Rio

Tak więc charakter aut się nie zmienił – Kia nadal pewnie rusza z postoju, Koreańczycy nakręcają pedał gazu, jakby miał 300 „koni”. A skrzynia biegów cieszy się wydajnością podczas przyspieszania do podłogi i płynną pracą w korkach.

Szczegóły samochodów – na poniższym filmie:

Volkswagen ze 110-konnym silnikiem przegrywa z Kią w sprincie do setki – nie zmieści się nawet w 12 sekund, a Rio pewnie „wychodzi” z 11. A im wyższa prędkość, tym większa różnica między nimi . Ale to bzdura na tle głupiego ustawienia maszyny – w mieście stara się jak najszybciej wspiąć na najwyższe stopnie, co stwarza wiele niedogodności.

Volkswagen Polo

Kia Rio

Na przykład podczas normalnego pokonywania zakrętów na skrzyżowaniach maszyna pozostaje na trzecim biegu, a silnik nie ma wystarczającej przyczepności, aby pewnie przyspieszać od 40 km/h. Wciskasz pedał mocniej – i natychmiast szarpniesz! Jest tryb sportowy, ale w nim pudełko działa bardziej z grubsza. Nie jest jasne, co udało im się zrobić z programem sterującym, jeśli nie ma takich problemów w Octavii z tą samą jednostką napędową.

Powtórzę więc raz jeszcze – jeśli myślisz o kupnie drogiej wersji Polo, to zdecydowanie lepiej dopłacić do turbodoładowanego 125-konnego silnika 1.4. Już dawno pozbył się zawodnego łańcucha na rzecz paska rozrządu, a 7-biegowy robot DSG jest znacznie płynniejszy i bardziej adekwatny niż 6-biegowy automat. A moment obrotowy 200 Nm od dołu sprawia, że Polo jest znacznie szybsze.

Narzekają na komfort

Głupotą jest oczekiwać wyjątkowego komfortu od modeli budżetowych, ale Volkswagen oferuje lepszą izolację akustyczną niż Kia, jest też znacznie więcej miejsca z tyłu i składany podłokietnik. Jednak wraz z „wózkiem” i karoserią z „Rapida” otrzymał nieistotną płynność jazdy – zawieszenie nie lubi „ostrych” nierówności takich jak stawy, włazy czy łatki.

Volkswagen Polo

Kia Rio

Oparcie wygodniejsze do siedzenia w Polo – ma więcej miejsca na nogi, składany podłokietnik i 2 ładowarki USB-C

Rio jest pod tym względem bardziej wyważone – żeby nie powiedzieć, że jeździ płynniej, ale nie ma takiego dysonansu między jazdą po płaskiej drodze, a po zepsutej. Szkoda, że podczas remontu nic nie zrobili z izolacją akustyczną – w kabinie nadal dominuje buczenie opon. Oba modele zachwycą Cię przyjemną obsługą i reakcją na kierowanie.

Volkswagen Polo

Kia Rio

Nie ma sensu porównywać bagażników liftbacka i sedana, ale wspomnijmy, że Polo ma większą pojemność (530 litrów w porównaniu do 480 litrów w Rio), a same drzwi można otworzyć od zewnątrz za pomocą przycisku

„Kia Rio” lub „Volkswagen Polo”: co kupić?

Tutaj wszystko jest proste. Jeśli musisz często podróżować z całą rodziną, lepiej sprawdzi się Polo – ma ogromny i bardzo wygodny bagażnik oraz przestronną tylną kanapę. A jego soczewkowe reflektory LED dobrze oświetlają drogę. Głównymi problemami Polo są sztywne zawieszenie i słabe silniki wolnossące. Ale ostatnią wadę można łatwo naprawić za dodatkowe 48 tysięcy rubli (dopłata za silnik 1.4 TSI), co jest całkiem rozsądne na tle ponad miliona dla poziomów wyposażenia Status i Exclusive.

Źródło: Najpierw porównaj ceny w salonach samochodowych i u naszych partnerów. Zajmuje to tylko kilka minut, ale może zaoszczędzić trochę pieniędzy. W rezultacie możesz uzyskać największą możliwą zniżkę, ponieważ dealerzy często oferują dodatkowe bonusy dla kupujących, którzy rezerwują samochody przez Internet.

Sprawdź maksymalną zniżkę Wszystkie samochody są w magazynie, każdy samochód ma określony VIN

Originally posted on 6 grudnia, 2021 @ 6:55 pm

Dodaj komentarz