Jazda próbna BMW X6 i Mercedes-AMG GLE Coupe – który niemiecki jest fajniejszy?

Za każdy z tych crossoverów premium przypominających coupe musisz zapłacić co najmniej 6 milionów rubli. Dowiedzieć się, który z nich jest wart swojej ceny

Kobiety patrzą na nie marzycielsko, a mężczyźni śmiało biegają, od dawna stają się symbolem sukcesu w ruchu miejskim i roszczą sobie miano designerskich sportowych crossoverów. Czarno na białym i biało na czarnym, superdiesel kontra hybryda benzynowo-elektryczna – postanowiliśmy sprawdzić, który z antagonistów jest mocniejszy, aby zakończyć spór: "BMW czy Mercedes". Jazda próbna nowym BMW X6 M50d i Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe przyniosła wiele sprzecznych emocji i nieoczekiwanych wniosków…

Wygląd – kontrowersyjny, ale skuteczny

Główne wrażenie BMW X6 robi w ciemności – wtedy całą uwagę przykuwa podświetlana osłona chłodnicy! Ten element nazywa się Iconic Glow i teraz można go zamówić do wielu innych modeli BMW. Włącza się tylko przy światłach mijania, ale jednocześnie nie oślepia nadjeżdżających kierowców. Rozpieszczanie, powiedzmy? Ale musisz jakoś się wyróżnić!

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe

BMW X6 M50d

Wygląd BMW X6 M50d nieco zakłóciły ustawione na zimę 20-calowe felgi. Przejdź o cal więcej w podstawowym wyposażeniu

W ciemności paski tylnych świateł LED są wyraźnie widoczne, co również wyraźnie wskazuje, że przed nami jedzie BMW X6. A w ciągu dnia staje się jasne, dlaczego wiele osób wybiera go w kolorze „Black Carbon” (który w rzeczywistości jest ciemnogranatowy). Owszem, banalne i niepraktyczne, ale ukrywa masywny kształt tylnej części ciała.

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe

BMW X6 M50d

Cztery rury wydechowe i mały spojler na tylną klapę to cechy charakterystyczne GLE 53 4Matic + Coupe

Poprzedni Mercedes-Benz GLE Coupe cierpiał na to samo wcześniej, ale zmiana pokoleniowa zdecydowanie mu na tym skorzystała. Masywny ogon ze spojlerem, trójkątne światła i szerokie nadkola w połączeniu z 21-calowymi felgami nadają mu muskularne proporcje podkreślone białym kolorem.

Zmiana nastroju w kabinie

Jeśli wcześniej, siedząc w BMW, wycierałeś spodnie o szeroki próg, teraz… robisz to samo, ale zamykając drzwi samozamykaczem, znajdujesz się w niespodziewanie przytulnej atmosferze. Lekka skóra, piękne wstawki z aluminium na przednim panelu i drzwiach, miękkie podświetlenie głośników topowego systemu audio Bowers & Wilkins (za muzykę trzeba zapłacić prawie 400 tysięcy rubli nawet przy zamawianiu pakietu M Special) i spektakularne ” zarys". Mimo to masaż (jest dostępny za 93 600 rubli, ale nie było go w aucie testowym) – a przynajmniej w ogóle nie wyjeżdżaj!

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe

BMW X6 M50d

W przypadku Mercedesa sytuacja jest dokładnie odwrotna, od razu dostosowuje się do procesu sterowania. Ktoś zapomniał kliknąć w odpowiednie pole wyboru, aby samozamykacze za 66 tysięcy rubli pojawiły się w samochodzie o cenie ponad 10 milionów rubli, ale jest masaż z efektem gorących kamieni (realizuje się to przez ogrzewanie punktowe). Nawet pomimo tego, że GLE Coupe jest domyślnie wyposażony w fajne sportowe fotele z częściową tapicerką z mikrofibry, rozwiniętym podparciem bocznym i znacznie sztywniejszym tyłem niż BMW. Nawiasem mówiąc, progi są zakryte, ale zainstalowane są bezużyteczne podnóżki.

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe

BMW X6 M50d

Fotele Mercedes-AMG z dobrym podparciem bocznym spodobają się smukłym kierowcom, BMW oferuje zrelaksowaną pozycję siedzącą. Rozstaw osi BMW jest o 40 mm dłuższy (2975 mm), ale przestrzeń na nogi z tyłu jest większa dla Mercedesa-AMG!

GLE Coupe jest dłuższy i szerszy niż X6, ale jest znacznie mniej nieporęczny w ruchu – ma znacznie lepszą widoczność, co ułatwia manewrowanie w ciasnych przestrzeniach i dostosowanie się do ruchu. Jeśli więc nagle nowy X6 nie wpuścił Cię w korek, nie spiesz się, by przeklinać kierowcę BMW – najprawdopodobniej po prostu cię nie widział! To wyznacza pewien rytm ruchu – na X6 chcesz jeździć imponująco i spokojnie.

I nie chodzi tylko o rozmiar i widoczność!

Gdzieś przed nami cicho buczy 400-konny trzylitrowy silnik wysokoprężny z czterema turbinami – BMW żegna się z tym silnikiem, który jest montowany w modelach z indeksem M50d/M550d. Albo okazała się zbyt skomplikowana, albo trudno ją dopasować do surowych norm środowiskowych, ale wkrótce opuści przenośnik.

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe

BMW X6 M50d

Szczerze, nie pożałuję. Podczas normalnej jazdy M50d nie różni się zbytnio od innych X6 z konwencjonalnymi trzylitrowymi dieslami (nawet według paszportu M50d jest tylko o 0,3 sekundy szybszy od wersji X6 40d), w trybie Comfort nadal występują opóźnienia przy próbach gwałtownie przyspieszyć. A z aktywnym ruchem w "Sport" irytujące ciągłe przełączanie 8-biegowa automatyczna.

Ale najważniejsze jest to, że tylko o 170 tysięcy droższy (w sumie – ponieważ X6 M50d kosztuje co najmniej 8 760 000 rubli) jest fajny X6 M50i ze zaktualizowanym silnikiem benzynowym N63. Spotkałem go podczas pierwszego testu nowego BMW X6, a ten 530-konny V8 to prawdziwa bestia!

Podstawowy Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe będzie kosztował 8 820 000 rubli. A pod jego maską wszystko też jest skomplikowane. Trzylitrowa benzynowa rzędowa „szóstka” ma konwencjonalną turbinę, sprężarkę elektryczną i małe „zawieszenie elektryczne” EQ Boost, które jest 48-woltowym rozrusznikiem-generatorem, który pomaga w pierwszych sekundach ruszania z postoju ( dodaje 22 KM i 250 Nm).

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe

BMW X6 M50d

Z naszych pomiarów wynika, że 435-konny GLE 53 4Matic + Coupe przyspiesza dokładnie tak samo, jak 400-konny X6 M50d. Wyraźnie wykonują paszporty 5,3 i 5,2 sekundy do setek i łeb w łeb osiągają prędkość 150 km/hw 10,8 sekundy. Ale jak różne są jednocześnie emocje!

Jeśli nie aranżujesz tańca z tamburynem i nie korzystasz z trybu szybkiego startu, to BMW imponująco przyspiesza, natychmiast dając sobie sekundy przyspieszenia. Diesel również cicho dudni, ledwo przebijając się przez doskonałą izolację akustyczną. Dlatego subiektywnie X6 M50d wydaje się wolniejszy.

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe to zupełne przeciwieństwo. Wystarczy, że przestawisz pokrętło na kierownicy w tryb S+ i rozpocznie się pokaz! Gazy z benzynowej „szóstki” przelatują przez sportowy wydech z zaworami i wydostają się przez cztery rury z głośnym rykiem o średniej częstotliwości i głośnymi „bekami” podczas zmiany 9-biegowej skrzyni biegów. A kiedy mercedes zostaje upuszczony, odstrasza przechodniów bulgocząc i klaszcząc. Chcę tylko jeszcze raz podnieść obroty i puścić prawy pedał. Poznaj AMG!

Komfort to także porządek

Możesz również czerpać przyjemność z tych dwóch samochodów o miarowym ruchu. W mercedesie przede wszystkim cieszysz się z przełącznika automatycznej kolumny kierownicy – jest to tak wygodne, że przesiadając się do BMW, przez bezwładność na pewno włączysz wycieraczki. Kamera cofania GLE Coupe jest ukryta pod emblematem, dzięki czemu zawsze pozostaje czysta – kolejny plus za widoczność.

"53." jest wyposażony w zawieszenie pneumatyczne, które dobrze radzi sobie ze wszystkimi nieprawidłowościami, reagując tylko na ostre połączenia. I jak wisi w koleinach na 21-calowych kołach o różnych rozmiarach! Należy to wziąć pod uwagę zarówno podczas zmiany pasa, jak i poruszania się po pasie. W przeciwnym razie można tylko narzekać na hałas opon, ale można to przypisać temperaturze bliskiej zeru i letnim oponom Michelin Pilot Sport 4S.

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe

BMW X6 M50d

Bagażnik Mercedes-AMG ma większą pojemność (655 litrów w porównaniu do 580 litrów dla BMW), oba przedziały mają elektryczne drzwi, a BMW jest dodatkowo wyposażone w pasażera na gapę, chociaż oba crossovery były na oponach typu run-flat

W czasie testu BMW zdążyło już założyć 20-calowe opony zimowe – co jest dziwne, biorąc pod uwagę, że M50d ma o cal więcej butów. Dlatego jest obojętny na koleiny, wygładza wszystkie drobne pęknięcia i nie warczy na stawach. Kolejna rzecz dziwi – bujanie się tylnej osi po przejechaniu progów zwalniających lub dużych nierównościach. Nie ma zawieszenia pneumatycznego – tylko adaptacyjne amortyzatory.

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe

BMW X6 M50d

Różne opony nie do końca doceniły prowadzenie X6, ale zeszłoroczny test pokazał, że nie ma na co narzekać – skrętna tylna oś dodaje stabilności przy dużych prędkościach, a jednocześnie zmniejsza promień skrętu, co jest wygodne w mieście . GLE 53 4Matic + Coupe jest o 65 kg cięższy (2325 w porównaniu z 2260), ale nadal czuje się bardziej zwarty w ruchu – kręta droga to dla niego radość, opony i hamulce działają idealnie.

Na co dać 10 mln?

Tak, to dokładnie tyle, ile wart jest każdy z tych coupe-crossoverów, z mocnymi silnikami i wieloma luksusowymi opcjami. A Mercedes-AMG GLE 53 4Matic + Coupe w tej konkretnej parze wygląda ciekawiej – jest bardziej charyzmatyczny niż diesel BMW X6 M50d, przestronniejszy z tyłu i ma lepsze zdolności przełajowe i płynniejszą jazdę dzięki zawieszenie pneumatyczne.

Ale BMW X6 ma wyżej wspomniany wariant M50i za te same pieniądze, który jest szybszy niż „53.” AMG. Ponadto podstawowe modyfikacje X6 będą kosztować mniej: BMW X6 xDrive30d z trzylitrowym turbodieslem o mocy 249 koni mechanicznych zaczyna się od 6 020 000 rubli, a 340-konna benzyna X6 xDrive 40i jest o 100 000 droższa.

Mercedes-Benz GLE 350d 4Matic Coupe (3,0 diesel, 249 KM) kosztuje od 7 460 000 rubli, benzyna GLE 450 4Matic Coupe (3,0, 367 KM) jest o 940 000 droższa. Tak więc obfitość BMW X6 na drodze jest związana nie tylko z marką, wizerunkiem czy designem, ale także z ceną.

Originally posted on 11 grudnia, 2021 @ 7:52 am

Dodaj komentarz