Jak zmieniło się logo Volkswagena

Wacomlab.pl wspomina, jak to się zaczęło i jak ewoluował emblemat giganta samochodowego z Wolfsburga przez ponad 80 lat

1937-1939

Pierwsze logo marki pojawiło się w 1937 roku. Za jej autora uważa się austriackiego inżyniera Franza Reimspiessa, który rozpoczął pracę dla Ferdynanda Porsche na krótko przed otrzymaniem od Adolfa Hitlera zamówienia na zaprojektowanie „samochodu ludowego”. Twórca godła otrzymał za swój pomysł 100 marek.

Plany niemieckiego dyktatora stworzenia samochodu dla zwykłych obywateli nazistowskich Niemiec znalazły odzwierciedlenie w stylistyce pierwszego logo Volkswagena. Litery V i W, skrót od volks wagen (po niemiecku „samochód ludowy”), umieszczono jedna nad drugą wewnątrz zaimprowizowanego koła zębatego, na podobieństwo łopatek wentylatora, wokół którego widać zarys swastyki.

1939-1945

Pierwsze godło, które istniało zaledwie kilka lat, zostało zmienione dokładnie na początku II wojny światowej. Usunięto obramowanie logo, które przypomina krzyżyk, pozostawiając tylko litery VW w kole zębatym. W tym samym czasie emblemat uległ powiększeniu i proporcjami zaczął bardziej przypominać jego współczesne interpretacje. Warto zauważyć, że ta wersja logo znajduje się głównie na sprzęcie wojskowym tamtych czasów.

1945-1960

Najdłużej przetrwała powojenna wersja logo. Trwało to do początku lat 60. i w ciągu 15 lat udało się popisać na nadwoziach nie tylko masowego Volkswagena Garbusa, ale także różnych komercyjnych modyfikacji T1. Litery V i W w kole, które straciły swoje podobieństwo do koła zębatego, zaczęto pisać pogrubioną czcionką.

1960-1967

Czwarty emblemat Volkswagena ma unikalny kształt. To jedyny plac w historii marki. Marka wymagała radykalnej zmiany w designie w związku z wyjściem na dużą skalę producenta samochodów z Wolfsburga na rynki światowe, aw szczególności do Ameryki Północnej.

1967-1978

Jednak po 7 latach Niemcy powrócili do pierwotnego okrągłego kształtu. Tym razem koniec. Ten emblemat przypominał powojenny, ale został wykonany z bardziej wdzięcznymi i cienkimi liniami. Był to również pierwszy kolorowy znak towarowy Volkswagena. Został zrobiony na niebiesko. Firma używa dziś tej kolorystyki.

1978-1989

Z biegiem lat projekt samochodów ulegał zmianom, a linia modeli została zaktualizowana. W latach 70. pojawili się w nim przodkowie słynnego i popularnego do dziś Golfa i Passata. Aby pokazać wszystkim zmiany, jakie zaszły na przestrzeni dziesięcioleci, wzrost i dojrzałość, ponownie pogrubiono i pogrubiono linie zarysów rozpoznawalnego emblematu. W tym samym czasie Niemcy odwrócili kolory, przedstawiając litery VW na biało, tło na niebiesko, a także za pomocą podwójnej okrągłej ramki – biało-niebieskiej.

1989-2000

W ciągu następnych 11 lat emblemat Volkswagena był zmieniany trzykrotnie. Najprostsze z nich – jak powojenne, ale z niebieskim zamiast czarnym – trwały do 1995 roku. Następnie firma zdecydowała się wrócić do stylu 1970-1980 z dostosowaniem kolorów i proporcji. A na sam koniec – zaledwie przez rok – ponownie retuszowałem logo.

2000-2012

Po wejściu w nowe tysiąclecie marka Volkswagen zachowała swój poprzedni kształt i kształt, ale stała się obszerna. Od 2010 roku Niemcy zmniejszyli jasność i nasycenie kolorów na emblemacie, ale od tego czasu proporcje się nie zmieniły.

2012-2019

Poprzedniemu znaczkowi VW, przyjętemu w 2012 roku, nadano dodatkową objętość z dodatkowymi krawędziami i cieniami, a jednocześnie nieznacznie zmniejszono wielkość całej kompozycji.

2019-

Kilka lat temu Volkswagen ogłosił, że wkracza w erę elektryfikacji i zrównoważonego rozwoju. Aby uwiecznić ten ważny moment w swojej historii, koncern przedstawił swoją aktualną interpretację logo. Odchodząc od wizerunków znaku firmowego ostatnich lat, Niemcy uczynili go płaską i wyrafinowaną. Na Międzynarodowym Salonie we Frankfurcie 2019 zaprezentowali trzy schematy kolorystyczne logo: biały na niebieskim, niebieski na białym i czarny na białym.

Originally posted on 12 grudnia, 2021 @ 8:20 am

Dodaj komentarz