Jak zmieniło się logo Audi

Wacomlab.pl przypomina wszystkie warianty logo używanego przez producenta samochodów z Ingolstadt od ponad 100 lat

1910 rok

Pierwsze logo Audi pojawiło się po odejściu niemieckiego inżyniera Augusta Horcha z założonej przez siebie firmy A. Horch & Cie. Motorwagenwerke AG, w związku z konfliktem z CFO, w 1909 roku utworzył nowy. Nazwa tego ostatniego brzmiała łacińskie odczytywanie nazwiska Horcha, a logo stanowiło trójwymiarową cyfrę 1 na odwróconym czarnym trójkącie z wielką literą Audi.

1932 rok

Bardziej znane cztery pierścienie pojawiły się ponad dwie dekady później, kiedy Audi połączyło siły z trzema innymi niemieckimi producentami samochodów Horch, DKW i Wanderer, tworząc sojusz Auto Union AG. W rzeczywistości te pierścienie je symbolizowały. Loga firm wpisanych w okrąg jasno wyjaśniały znaczenie emblematu generalnego.

1949 rok

Uproszczenie logo Niemieckiego Związku Producentów Samochodów w połowie ubiegłego wieku wykluczyło znaki wszystkich czterech firm, a wraz z nimi nazwę Audi. Zamiast tego cztery „splecione” pierścienie zostały ozdobione dużym napisem Auto Union w czarnym prostokącie.

1969 rok

Po tym, jak Volkswagen kupił Auto Union i dołączył do NSU – jednego z największych producentów motocykli i samochodów z silnikami rotacyjnymi – Audi NSU Auto Union AG zostało zarejestrowane w Niemczech. A wraz z nim nowe logo.

1969 rok

Jednocześnie emblemat Audi istniał również osobno w postaci dużego białego napisu w czarnym owalu.

1969 rok

Jednak firma oznaczyła swoje samochody uproszczonym logo z czterema pierścieniami. Widać to na przykład na grillu pierwszej generacji sedanów i coupe Audi 100.

1978 rok

Prawie 10 lat później logo producenta samochodów z Ingolstadt zmieniło kolor tła na czerwony, a owal z wpisanym w niego napisem Audi został uzupełniony białym obramowaniem.

1995 rok

Kolejna radykalna zmiana tożsamości korporacyjnej, a wraz z nią logo firmy, nastąpiła w połowie lat dziewięćdziesiątych. Odchodząc od poprzedniej elipsy, Niemcy użyli historycznego symbolu – czterech pierścieni, umieszczając pod nim duży czerwony napis Audi zaokrągloną czcionką.

rok 2009

Wtedy producent samochodów z Ingolstadt postanowił uczynić swoje logo jeszcze bardziej technogenicznym. Czerwony napis został przepisany inną czcionką, stał się mniejszy i przesunięty w lewo, a srebrnym pierścieniom dodano połysk.

2016 rok

Najnowsza wersja emblematu, wprowadzona w 2016 roku, zachowała znajome pierścienie, ale straciła napis Audi, objętość i kolor. Teraz to tylko płaskie czarne logo.

Dodaj komentarz