Jak prawidłowo podnieść samochód?

Nieoczekiwane przebicie opony lub uszkodzenie opony w głębokich dołach zmusza kierowców do założenia koła zapasowego. Kierowca musi wyciągnąć podnośnik i długo kopać w błocie. Ale jaki jest właściwy sposób to zrobić?

Zmiana koła to czynność, którą musi wykonać każdy kierowca. Nawet przy różnych usługach drogowych i sklepach z oponami musisz zakasać rękawy i samemu podnieść podnośnik. W takim przypadku najważniejsze jest przestrzeganie właściwej technologii wykonywania pracy, w przeciwnym razie istnieje ryzyko uszkodzenia karoserii lub nawet własnego cierpienia.

Inżynieria bezpieczeństwa

Każdy kierowca słyszał historie o samochodach spadających z podnośnika. Nie zdarza się to często, ale efekt jest tak silny, że kierowca długo o tym nie zapomina i chętnie opowiada o tym swoim przyjaciołom i znajomym. Jeśli maszyna spadnie, może uszkodzić próg lub zmiażdżyć nawisy. Najgorsze, jeśli ktoś zostanie trafiony. Wtedy sprawa może się źle skończyć, zwłaszcza jeśli kierowca wczołgał się pod samochód do kontroli.

Podczas pracy z podnośnikiem ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

Ważne jest, aby upewnić się, że maszyna nie stoi na pochyłości lub nie toczy się po podniesieniu.

Konieczne jest zaciągnięcie hamulca ręcznego i ustawienie skrzyni biegów na pierwszym stopniu lub w trybie parkowania, jeśli jest to automatyczne. Przed podniesieniem należy poluzować śruby na kole, aby maszyna nie kołysała się w stanie zawieszonym podczas aktywnej pracy z kluczem do kół. Ma to na celu zapobieganie spadaniu maszyny z podnośnika z powodu szarpnięć, które wytwarza.

Nie instaluj nogi podnośnika na chwiejnym podłożu, w miękkim błocie lub w zamarzniętym podłożu, które z czasem ulega ściśnięciu. Ciało można podnosić tylko na asfalcie. W tym przypadku ryzyko odpadnięcia podpory jest minimalne. Jeśli jest zbocze, musisz podłożyć pod koła ograniczniki, takie jak cegły lub kłody. Po podniesieniu zdemontowane koło należy umieścić pod maszyną tak, aby tarcza podtrzymywała piastę. W przypadku upadku piasta oprze się na kole i zapobiegnie uderzeniu progu o asfalt.

Jeśli konieczne jest sprawdzenie podwozia, samochód należy ustawić tylko na specjalnych podporach, które zapobiegają upadkowi. Ale najlepiej jest skorzystać z dołu lub wiaduktu.

Jak chronić progi?

Podczas podnoszenia pojazdu podnośnik musi być prawidłowo ustawiony. Na progu znajdują się dwa specjalnie wzmocnione miejsca, które znajdują się na przednim lub tylnym kole. Stopa podnośnika posiada specjalne wgłębienie do mocowania krawędzi progu.

Podnośnik musi być zamocowany dokładnie w przygotowanych miejscach i tylko wzdłuż krawędzi korpusu w miejscach wskazanych małymi wycięciami.

Nie możesz podnieść samochodu na środku nadwozia, aby zmienić oba koła jednocześnie po jednej stronie samochodu. Metal na środku parapetu jest miękki i daje się ścisnąć pod ciężarem ciała.

Ważne jest również, aby mieć oko na młodych pracowników stacji paliw, którzy dopiero zaczynają. Jeśli ktoś toczy potężny podnośnik hydrauliczny w kierunku środka ciała, najlepiej poprosić go, aby nie robił tego ponownie. Nie podnoś pojazdu, dociskając podnośnik do tylnego lub przedniego zwisu. Nie ma podkładek podtrzymujących, a metal jest łatwo przeciskany.

Nie używaj podnośników hydraulicznych bez gumowych poduszek. Są one potrzebne, aby metal łapy nie stykał się z podwoziem auta, w wyniku czego pojawiają się głębokie rysy. Gumowa podkładka pomaga utrzymać lakier i ochronę przed korozją w nienaruszonym stanie. Podobną gumową poduszkę można kupić w dowolnym sklepie z częściami.

Originally posted on 19 grudnia, 2021 @ 11:47 am

Dodaj komentarz