Jak nauczyć się wyczuwać wymiary samochodu?

Początkujący kierowcy nie zawsze dobrze wyczuwają samochód, dlatego jazda w ciasnym strumieniu ruchu sprawia im trudności. Jakie ćwiczenia poprawiają umiejętności?

W pierwszym roku jazdy każdy kierowca ma trudności z określeniem gabarytów karoserii. W tej chwili istnieje duże prawdopodobieństwo drobnych wypadków, w których samochód zostanie zarysowany lub zgubi jedno z lusterek. Jadąc na ciasnym parkingu lub w korku, nieumyślnie uderzają w inne pojazdy. A dopóki człowiek nie nauczy się porównywać ruchu pojazdu z jego wielkością, nie będzie możliwe zabezpieczenie własności swojej i cudzej. Dlatego przed aktywną eksploatacją auta w mieście najlepiej poćwiczyć na bezpłatnych serwisach. Za pomocą prostych ćwiczeń możesz poprawić umiejętność manewrowania w ciągu tygodnia.

Określ ścieżkę

Podstawą do określenia wymiarów samochodu jest umiejętność rozpoznawania toru jazdy samochodu. Jeśli kierowca wie, dokąd pojadą koła auta, może z dokładnością do centymetra określić, czy ciało wciśnie się w wąską przestrzeń między przeszkodami. Możesz nauczyć się wyczuwać tor samochodu za pomocą kilku technik.

Musisz znaleźć wolny obszar o płaskiej powierzchni. Może to być rzadko używany parking przy obiektach sportowych lub duży teren rekreacyjny przy drodze podmiejskiej. Następnie wybierane są powiązane elementy, czyli słupki wskazujące trajektorię ruchu lub kołki symulujące przeszkody nie do pokonania. Zużyte dwulitrowe plastikowe butelki mogą służyć jako stożki do wyznaczania obszaru.

Najpierw za pomocą krótkich kołków układa się linię prostą na korcie. Trzeba po niej jechać najpierw prawym, a potem lewym kołem.

Kierowca najlepiej czuje lewe koło.

Jest dosłownie pod lewą stopą. Dzięki temu nikomu nie będzie trudno jeździć na ułożonych kołkach. Ale nikt nie może zrobić tego samego z prawym kołem za pierwszym razem.

Dlatego będziesz musiał spróbować kilka razy, aż pojawi się wytrwała umiejętność. Wykonując ćwiczenie, możesz wysiąść z samochodu, zajrzeć pod przednie koła, dostosować progres i co najważniejsze poszukać na masce punktów orientacyjnych, które pozwolą lepiej wyczuć koleiny.

Po tym, jak kierowca nauczy się dokładnie jeździć prawym kołem w linii prostej z rozłożonych kołków, możesz skomplikować ćwiczenie i zrobić okrąg na miejscu. Musi być również napędzany naprzemiennie jednym lub drugim kołem. W tym przypadku pojawia się umiejętność prawidłowego określenia kąta obrotu koła w celu precyzyjnego manewrowania.

Wąska brama

Następne ćwiczenie to wąż. Na asfalcie co 5 metrów można układać stosy piasku, które powinny znajdować się na krętej ścieżce. Podczas jazdy z prędkością 10-20 km/h należy w nie uderzyć prawym kołem. Moment kontaktu jest wyraźnie odczuwalny po uruchomieniu zawieszenia maszyny. Na początku źle się to skończy, ale po pewnym czasie umiejętność się utrwali, a kierowca będzie mógł dokładnie prowadzić samochód przez stosy, nawet z dużą prędkością, bez względu na to, jak daleko się znajdują.

Źródło: Agencja wiadomości miejskich „Moskwa”

Gdy to się uda, możesz postawić butelki z wodą obok stosów w odległości około 20 cm od piramidy z piasku. Odpowiadają one odległości od krawędzi koła do lusterka wstecznego, a raczej jego rzutu na asfalt. Następnie te same przeszkody ustawiane są po lewej stronie toru. W rezultacie uzyskuje się bramę do przejazdu samochodu.

Jeśli rozstawisz bramy kilka metrów od siebie, a nawet z niewielkim rozstawem po bokach, możesz nauczyć się jeździć przez nie bez dotykania przeszkód nawet przy dużej prędkości. Kierowca najpierw określi, jak przejadą się koła, a następnie przy pomocy oka zrozumie, gdzie będzie ciało.

To ćwiczenie jest bardzo przydatne, ponieważ pozwala nauczyć się dokładnie określać gabaryty maszyny.

Dodaj komentarz