„Gazela” kategoria „C” i inne nowości marki GAZ

W nadchodzących latach marka GAZ wprowadzi na rynek całe rozproszenie różnych nowych produktów. Które – powiedział prezes Grupy GAZ Vadim Sorokin i dyrektor dywizji lekkich samochodów dostawczych Pavel Sereda

Źródło: Photobank Lori

Napęd na wszystkie koła „Sobol” (na zdjęciu) jest jednym z najbardziej poszukiwanych produktów marki GAZ. W ubiegłym roku model zyskał wersję „farmową”, z dwurzędową kabiną i platformą pokładową, a także nowym silnikiem i wnętrzem – Soboli ma teraz silnik benzynowy z serii Evotech i panel przedni bardzo podobny do „Nekst”. W 2017 roku zostanie wydana tajna modyfikacja „terenowego” – Gazańczycy twierdzą, że stworzyli niezwykle ciekawy pojazd terenowy.

Źródło: Photobank Lori

Oficjalna nośność pokładowego Gazelle-Next wynosi 1500 kg. Ale wkrótce pojawi się ciężka modyfikacja, zdolna unieść prawie tonę więcej! Aby stworzyć samochód o masie całkowitej 4,6 tony, zwykłą „ciężarówkę” trzeba było wyposażyć w nową tylną oś, hamulce tarczowe „w kółko” i szeroką platformę ładunkową. Podwozie to będzie również podstawą całkowicie metalowego vana o kubaturze 15,5 metra sześciennego oraz półniskopodłogowego autobusu o pojemności 22-24 osób.

Źródło: Photobank Lori

Wcześniej GAZ wyprodukował tylko 8,7-tonowy „Lawns-Next” o ładowności 5 ton, chociaż pierwotnie planowano wyprodukować cięższy 10-tonowy pojazd. Teraz zapowiedziano: taka ciężarówka ze wzmocnionym zawieszeniem (z tyłu będzie „pneumatyka”) zadebiutuje jesienią. Ponadto zmiany wpłynęły również na znany pięciotonowy silnik: poprawiono mechanizm kierowniczy, aby zmniejszyć promień skrętu do 6,8 metra (było to 8,2), a moc silnika wysokoprężnego YaMZ-534 wkrótce wzrośnie do 170 KM. (obecnie – 149).

Źródło: Photobank Lori

W tym roku „Ural-Next” otrzyma dwurzędową kabinę, silnik benzynowy i wersję z kierownicą po prawej stronie. Ale o wiele ciekawsze jest to, że przygotowywana jest nowa platforma dla pojazdu terenowego! Jeśli teraz produkowane są ciężarówki o masie całkowitej 17-21 ton, to nowym produktem, którego debiut zaplanowano na lata 2018-2019, jest potężna 27-tonowa ciężarówka. Ponadto Miass nie traci nadziei na powrót na rynek pojazdów uniwersalnych – Grupa GAZ intensywnie pracuje nad 26-tonowymi podwoziami i ciągnikami 6×4, które mogą jeździć zarówno na autostradach, jak i w terenie.

Źródło: Photobank Lori

Planowana jest nieoczekiwana opcja dla małych autobusów „Vector-Next” – automatyczna skrzynia biegów. Jednocześnie nowa generacja „rowków” (przypomnijmy, że autobusy PAZ są teraz sprzedawane pod marką General GAZ) wreszcie stanie się rodziną: oprócz maszyny o długości 7,56 m pojawi się „krótka” (7,1 m ) oraz wersje „długie” (do 8,8 m). Ten ostatni powstanie na bazie 12-tonowego „Trawnika” – tak, nawet takiego giganta zapowiedziano! – ze wzmocnioną ramą i nową tylną osią.

Źródło: Photobank Lori

Gama urządzeń sprzedawanych wcześniej pod marką LiAZ stale się powiększa: wkrótce ma się pojawić ogromny 19-metrowy autobus, a także tańsza wersja przebojowego modelu Cursor. Choć najciekawszą nowością jest autobus elektryczny (na zdjęciu), który pojawi się na rynku za rok: dzienny przebieg samochodów wyniesie 200 km, a żeby autobus elektryczny faktycznie przejechał taką odległość, będzie ładuj w nocy 4-6 godzin i dwa lub trzy krótkie doładowania 20-30 minut na końcowych punktach trasy.

Źródło: Photobank Lori

Na Mistrzostwa Świata FIFA 2018 zostanie wydana specjalna wersja autobusu turystycznego Cruise (samochód nadal jest sklasyfikowany, więc publikujemy zdjęcie kabiny), wyposażonego w kompleks ADAS – tak nazywają się elektroniczni asystenci, którzy pomóc kierowcy. W roku Mistrzostw Świata zadebiutuje międzymiastowy liniowiec nowej generacji Voyage, a następnie wspomniany Cruise przejdzie pokoleniową zmianę. Nawiasem mówiąc, od 2020 roku ADAS będzie instalowany w autobusach wszystkich klas.

Źródło: Photobank Lori

Również elektryczny. W 2016 roku opracowano elektryczne podwozie Gazelle-Next, a w najbliższych miesiącach planowana jest produkcja 12 pojazdów elektrycznych do eksploatacji próbnej. W cyklu miejskim testowa furgonetka o ładowności 1250 kg pokonuje do 120 km, po czym jest ładowana przez 3 godziny. Pociąg elektryczny przyspiesza do 60 km / hw 10 sekund – 150-konny odpowiednik diesla jest tylko o sekundę szybszy. A to dopiero początek: aktywnie pracują nad samochodem, aby jego charakterystyka poprawiała się na naszych oczach.

W rzeczywistości lista projektów, w które zaangażowani są specjaliści Grupy GAZ, jest znacznie szersza. Rozpoczyna się tworzenie samochodów na gorące klimaty i tereny wysokogórskie, a także wprowadzenie ważnych opcji – hamulca górskiego (hamulec wydechowy), poduszek powietrznych i… ESP. Inne kierunki – własna automatyczna skrzynia biegów i jednostki napędowe „Euro-6”. Wśród zadań jest wprowadzenie „elektronicznych asystentów kierowcy”, a nawet budowa drona. Ale Wacomlab.pl powie Ci o tym osobno.

Originally posted on 13 grudnia, 2021 @ 9:11 am

Dodaj komentarz