Ford Bronco ma 400-mocną wersję fabryczną dla opustoszałych wyścigów

Ford zaprezentował specjalną wersję terenową Bronco. Wydajność Bronco DR została zbudowana przy wsparciu Multimatic, trafi do bezpłatnej sprzedaży pod koniec przyszłego roku i będzie kosztować średnio 200 tys. dolarów, co odpowiada 14,3 mln rubli. Desert Racer, najpotężniejsza produkcja Bronco w produkcji, zadebiutuje w 2022 roku w SCORE Baja 1000.

Ford Bronco DR (Desert Racer) bazuje na seryjnym czterodrzwiowym Bronco. To prawda, każdy element został tutaj poważnie zmodyfikowany. Rama i struktura konstrukcyjna nadwozia zostały właściwie przeprojektowane, pozostawiając z oryginału jedynie boczne relingi dachowe wykonane z utwardzanej stali borowej ACCRA. Zewnętrzna powłoka została ponownie wykonana z włókna szklanego, a ściana boczna została zainspirowana modelem Bronco R, który zadebiutował w 2019 roku. Aby zmniejszyć wagę, z SUV-a usunięto układ klimatyzacji i inne bezużyteczne opcje. Ale była rama Multimatic, sportowe fotele i rejestrator lotu Motec C187.

Ostateczna specyfikacja Bronco DR zostanie ujawniona w późniejszym terminie, ale główny dziennik zmian jest już znany. Współpraca Forda z Multimatic (firma projektująca i produkująca supersamochody GT) zaowocowała nie tylko klatką bezpieczeństwa, ale także przekalibrowanym zawieszeniem HOSS (High Performance Off-road Stability Suspension). Obejmuje zależne od amplitudy amortyzatory DSSV z obudowami 80 mm i żebrowanymi kanałami chłodzącymi oraz aluminiowe dolne ramiona. W porównaniu do Bronco Badlands skok przedniego i tylnego zawieszenia wzrósł o 55,1 i 58,6 procent, do odpowiednio 401 i 442 milimetrów.

4bf2a9e2c18ea60b87b479faa91f765ee7e251f0

cd2fdec62255dbd6ecb2793851f0242aea73d083

63e465829fec4e095cd6d5420b59e9aa76da91a7

4df817a27a0f9533bcdaa99775ebc63c6fb0f6d1

4f7368c901495cd0e302ca9d4ec2b1e092a19efc

454e9be7fe73dd8215da67b3432c02b96cc9e71f

Kąt natarcia Bronco DR wynosi 47 stopni, zjazd 37 stopni, rampa 33 stopnie. Poszerzono rozstaw kół SUV-a i zamówiono koła z badlockami oraz opony BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM3 o średnicy zewnętrznej 37 cali. W oponach zastosowano zaawansowaną mieszankę Krawl-TEK, która zapewnia dobrą przyczepność nawet na śliskich nawierzchniach, takich jak kamienie. Pod maską kryje się pięciolitrowy silnik V8 z rodziny Coyote, dostrojony do dostarczania mocy ponad 400 koni mechanicznych i połączony z dziesięciopasmową automatyką. Również w Bronco DR znajduje się „skrzynia rozdzielcza” z F-150, dyferencjały z elektronicznymi blokadami (przełożenie 4,70: 1) i wzmocnione wały osi RCV.

Inne funkcje obejmują boczne i dachowe wloty powietrza do chłodzenia chłodnicy; zbiornik paliwa na 295 litrów i ulepszony układ kierowniczy. Prototyp wyposażony jest w hamulce z seryjnego Bronco, ale w ulepszone klocki. Bronco DR trafi do sprzedaży pod koniec przyszłego roku. Pierwsza edycja będzie się składać z 50 egzemplarzy w cenie około 200 tysięcy dolarów, czyli 14,3 miliona rubli.

Źródło: Ford

Dodaj komentarz