Firefox zbiera wiele danych osobowych i pokazuje reklamy w pasku adresu

Najnowsza aktualizacja przeglądarki Firefox może bardzo zdenerwować użytkowników, którzy obawiają się o swoją prywatność i zebrane na ich temat informacje. Mozilla zaczęła analizować znacznie więcej danych osobowych, oferując rekomendacje reklamowe bezpośrednio w pasku adresu.

We wrześniu Firefox został zaktualizowany do wersji 92, gdzie użytkownicy mogli włączyć tzw. Firefox Suggest. Tak więc, gdy wpisujesz tekst w pasku adresu, zdania wyświetlają nie tylko opcje z wyszukiwarki, takiej jak Google, ale także bezpośrednio z samej przeglądarki. Teraz Mozilla wydała Firefoksa 93 z domyślnie włączoną tą funkcją. Co prawda na razie działa tylko w Stanach Zjednoczonych, ale deweloperzy planują w przyszłości aktywować te oferty w innych regionach.

„Firefox Suggest to nowa funkcja, która służy jako niezawodny przewodnik po lepszym Internecie, umożliwiając znalezienie odpowiednich informacji i witryn, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele” – powiedziała Mozilla w oświadczeniu.

Serwery przeglądarek analizują dane wejściowe i lokalizację użytkownika, aby zapewnić kontekstowe sugestie od partnerów Firefox i Mozilla. Firma zauważa, że pracują tylko z tymi, którzy przestrzegają standardów prywatności Firefoksa. Obecnie adMarketplace jest uważany za preferowanego partnera.

Na razie Firefox Suggest można wyłączyć w ustawieniach prywatności i bezpieczeństwa, ale nie jest jasne, jak potoczą się sprawy w przyszłości.

Źródło: fudzilla.com

Originally posted on 11 października, 2021 @ 12:00 am

Dodaj komentarz