Daleko płacze 6 pozostanie bez rastry na konsole z powodu problemów z FPS

Publikacji WCCFTech udało się dowiedzieć w rozmowie z Ubisoftem, że konsole nextgen pozostaną bez wsparcia dla ray tracingu w Far Cry 6. Tylko pecetowa wersja gry będzie wyposażona w tę technologię.

W rozmowie z szefową programistów grafiki 3D Stephanie Branham dziennikarzom WCCFTech udało się poznać ciekawy szczegół nadchodzącej strzelanki. Okazuje się, że Ubisoft nie wprowadzi wsparcia dla ray tracingu na konsolach nowej generacji. Autorzy gry nie byli w stanie osiągnąć za jej pomocą pożądanego poziomu wydajności.

„Ray tracing to funkcja dostępna wyłącznie na komputerach PC. Na konsolach naszym głównym celem było osiągnięcie pożądanego poziomu wydajności w 4K, chcemy stworzyć grę w 60 fps. Jednocześnie nowe funkcje, takie jak dynamiczna pogoda, będą dostępne na wszystkich platformach ”- powiedział Branham.

Słowem, przy pełnym wsparciu ray tracingu na konsolach nextgen dzieje się coś niejasnego: wcześniej np. autorzy Gran Turismo 7 stwierdzili, że ta kluczowa funkcja nowych konsol będzie dostępna tylko w garażu i podczas oglądania powtórek . Warto również zauważyć, że obie firmy mogły wprowadzić tryb obsługi RT na konsolach o wystarczającej wydajności poprzez obniżenie rozdzielczości.

Najwyraźniej przy wszystkich platformach i różnych trybach graficznych, które ostatnio się rozpowszechniły, firmy po prostu nie mają wystarczająco dużo czasu na debugowanie wszystkich tych technologii. Albo Ubisoft po prostu nie jest pewny swoich możliwości: pamiętaj tylko, jaki wpływ miały refleksje RT na wydajność Watch Dogs: Legion – Ubisoft wyraźnie nie chce podejmować takiego ryzyka ze swoim headlinerem z 2021 roku. Tak czy inaczej, Far Cry 6 pozostanie bez ray tracingu. Premiera gry zaplanowana jest na 7 października.

Źródło: wccftech.com

Originally posted on 21 września, 2021 @ 12:00 am

Dodaj komentarz