Czy powinieneś kupić używaną Ładę 4×4?

Badamy słabości i wrodzone „owrzodzenia” legendarnej „Nivy”

Ten samochód już dawno zmienił nazwę i nazywa się Łada 4×4, ale dla milionów Rosjan na zawsze pozostanie „Niwą”. Żywa legenda i jeden z najbardziej rozpoznawalnych rodzimych samochodów, cieszy się zasłużoną popularnością na rynku wtórnym. Czy powinieneś kupić używaną Nivę i jak wybrać dobry przykład SUV-a z napędem 4×4?

Model produkowany jest od lat 70-tych ubiegłego wieku, ale jeśli nie gonisz za kolekcjonerami, to lepiej przyjrzeć się samochodom wydanym po 2009 roku. Cena w tym przypadku zaczyna się od 150 000 rubli. Świeższe kopie kosztują już od 300 000 rubli, a górna granica po prostu nie istnieje – kochają i wiedzą, jak dostroić Nivę w naszym kraju, więc proszą o odpowiednie pieniądze na poważnie zmodyfikowane kopie.

Problemy z Ładą 4×4

Głównym „bólem” „Nivy” i jej spadkobiercą jest ciało. Maszyny te często i łatwo „kwitną”, więc lokalne „grzyby” nie są powodem do paniki. Ale popękane boczne elementy i zgniła podłoga to poważne argumenty przemawiające za odmową zakupu.

„Niva” ma też problemy z układem chłodzenia, przyczyną tego jest zawodny kran grzałki, który może się zaciąć lub „przeciekać”. Na szczęście ta część jest niedroga, podobnie jak inne części do 4×4. Do częstych awarii Łady 4×4 należą również pompa i generator, części te wymagają szczególnej uwagi przy zakupie.

Oczywiście to nie wszystkie słabe punkty Łady 4×4. Czy w ogóle warto wziąć Ładę 4×4 i jak wybrać porządną używaną? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz oglądając film z kanału Auto Plus, poświęcony niuansom kupowania używanej Łady 4×4:

Originally posted on 9 grudnia, 2021 @ 4:13 pm

Dodaj komentarz