Chiński analog aurus był trzeci tańszy niż konkurenci

Chińska marka Hongqi, produkująca samochody dla rządzącej elity Chin, opublikowała cennik flagowego sedana H9. Luksusowy czterodrzwiowy Hongqi kosztuje od 330 tys. juanów, o jedną trzecią tańszy niż niemieccy konkurenci – wydłużony Mercedes-Benz Klasy E (od 430 tys. juanów) i BMW serii 5 (od 427 tys. juanów).

Chińska firma Hongqi łączy z premium H9 te same oczekiwania, co rosyjski Aurus – z sedanem Senat. „Dziewięć” to najdroższy i najbardziej luksusowy „cywilny” model w ofercie Hongqi, a sedan ma być sprzedawany nie tylko agencjom rządowym, ale także zamożnym klientom prywatnym. Od premiery Hongqi H9 do rozpoczęcia seryjnego montażu minęły cztery miesiące.

Marka Hongqi (przetłumaczona z chińskiego jako „czerwony sztandar”) jest chińskim odpowiednikiem rosyjskiego Aurusa. Marka należy do państwowego koncernu FAW i od 1958 roku produkuje samochody rządowe dla elity ChRL.

a214087a2b6a512a6a225768dda1985fded89c8a

e8c8b4179d38c28d2caa8e45b92b23082e011c1e

117f0eb37ff3662eeafa8bf20f9a2c5dabf6e6e7

eab2f78ed039e9f74668c649c4cf9b9997ab53db

Wnętrze Hongqi H9

Pod względem wymiarów Hongqi H9 ustępuje Senatowi Aurusowi: długość chińskiego potrójnego pudła to 5137 milimetrów, rozstaw osi to 3060 milimetrów, natomiast od zderzaka do zderzaka podstawy Aurusa ma 5630 milimetrów, a między osiami – 3300 milimetrów. Z drugiej strony Hongqi H9 wygrywa ze swoimi rywalami na rynku chińskim – wydłużonymi biznesowymi sedanami niemieckich marek – pod względem wielkości, podstawowego wyposażenia i ceny.

Najwyższej klasy Hongqi H9 oferuje czteromiejscową limuzynę z wielokonturowymi tylnymi siedzeniami z elektrycznie regulowanym ogrzewaniem i wentylacją. Pasażerowie mają osobne tablety, przed kierowcą znajduje się 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych urządzeń oraz system multimedialny o podobnej wielkości. Do dekoracji używane jest naturalne drewno i fornir, perforowana skóra i metal.

9620441c550ff8a91ee302dc54d81421eeb8881d

7c1463b7cd8ee84af1da15272a8c34fe292c18f3

Sercem Hongqi H9 jest platforma z napędem na tylne koła z podłużnym układem silnika. Pod maską znajduje się 252-konny (380 Nm) umiarkowanie hybrydowy układ oparty na 2,0-litrowej „turbo czwórce” z 48-woltowym rozrusznikiem-generatorem lub 272-konnym (400 Nm) 3,0-litrowym V6. Oba silniki są sparowane z dwusprzęgłowym „robotem”.

W przypadku Hongqi H9 zapowiedziano zawieszenie pneumatyczne, technologię aktywnej redukcji szumów, adaptacyjny tempomat z kontrolą pasa ruchu i osiem poduszek powietrznych.

W popularnym segmencie biznesowych sedanów Hongqi H9 ma dobre perspektywy: ceny chińskiego sedana wahają się od 330 do 600 tysięcy juanów (od 3,4 do 6,17 mln rubli), podczas gdy limuzyna Mercedes-Benz klasy E kosztuje od 430 do 624 tysięcy juanów (od 4,4 do 6,4 miliona rubli), a BMW serii 5 LWB – od 427 do 550 tysięcy juanów (od 4,39 do 5,65 miliona rubli).

Źródło: autohome.com.cn

Originally posted on 28 listopada, 2021 @ 8:23 am

Dodaj komentarz