Chińska marka Hongqi, produkująca samochody dla rządzącej elity Chin, opublikowała cennik flagowego sedana H9. Luksusowy czterodrzwiowy Hongqi kosztuje od 330 tys. juanów, o jedną trzecią tańszy niż niemieccy konkurenci – wydłużony Mercedes-Benz Klasy E (od 430 tys. juanów) i BMW serii 5 (od 427 tys. juanów).
Chińska firma Hongqi łączy z premium H9 te same oczekiwania, co rosyjski Aurus – z sedanem Senat. „Dziewięć” to najdroższy i najbardziej luksusowy „cywilny” model w ofercie Hongqi, a sedan ma być sprzedawany nie tylko agencjom rządowym, ale także zamożnym klientom prywatnym. Od premiery Hongqi H9 do rozpoczęcia seryjnego montażu minęły cztery miesiące.
Marka Hongqi (przetłumaczona z chińskiego jako „czerwony sztandar”) jest chińskim odpowiednikiem rosyjskiego Aurusa. Marka należy do państwowego koncernu FAW i od 1958 roku produkuje samochody rządowe dla elity ChRL.
Wnętrze Hongqi H9
Pod względem wymiarów Hongqi H9 ustępuje Senatowi Aurusowi: długość chińskiego potrójnego pudła to 5137 milimetrów, rozstaw osi to 3060 milimetrów, natomiast od zderzaka do zderzaka podstawy Aurusa ma 5630 milimetrów, a między osiami – 3300 milimetrów. Z drugiej strony Hongqi H9 wygrywa ze swoimi rywalami na rynku chińskim – wydłużonymi biznesowymi sedanami niemieckich marek – pod względem wielkości, podstawowego wyposażenia i ceny.
Najwyższej klasy Hongqi H9 oferuje czteromiejscową limuzynę z wielokonturowymi tylnymi siedzeniami z elektrycznie regulowanym ogrzewaniem i wentylacją. Pasażerowie mają osobne tablety, przed kierowcą znajduje się 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych urządzeń oraz system multimedialny o podobnej wielkości. Do dekoracji używane jest naturalne drewno i fornir, perforowana skóra i metal.
Sercem Hongqi H9 jest platforma z napędem na tylne koła z podłużnym układem silnika. Pod maską znajduje się 252-konny (380 Nm) umiarkowanie hybrydowy układ oparty na 2,0-litrowej „turbo czwórce” z 48-woltowym rozrusznikiem-generatorem lub 272-konnym (400 Nm) 3,0-litrowym V6. Oba silniki są sparowane z dwusprzęgłowym „robotem”.
W przypadku Hongqi H9 zapowiedziano zawieszenie pneumatyczne, technologię aktywnej redukcji szumów, adaptacyjny tempomat z kontrolą pasa ruchu i osiem poduszek powietrznych.
W popularnym segmencie biznesowych sedanów Hongqi H9 ma dobre perspektywy: ceny chińskiego sedana wahają się od 330 do 600 tysięcy juanów (od 3,4 do 6,17 mln rubli), podczas gdy limuzyna Mercedes-Benz klasy E kosztuje od 430 do 624 tysięcy juanów (od 4,4 do 6,4 miliona rubli), a BMW serii 5 LWB – od 427 do 550 tysięcy juanów (od 4,39 do 5,65 miliona rubli).
Źródło: autohome.com.cn
Originally posted on 28 listopada, 2021 @ 8:23 am