Cały obieg nowego Koenigsegg Jesko wyprzedane w ciągu kilku dni

Koenigsegg sprzedał wszystkie 125 egzemplarzy hipersamochodów Jesko. Szwedzka marka otrzymała zgłoszenia na 83 samochody jeszcze przed rozpoczęciem Salonu Samochodowego w Genewie, pozostałe samochody zostały wykupione pięć dni po pokazie. Jednocześnie pierwsze próbki zaczną być montowane w zakładzie Angelholm dopiero pod koniec 2020 roku. Cena – od trzech milionów dolarów.

Jakie sztuczki trafi do Koenigsegg Jesko, aby przewyższyć swojego poprzednika

Koenigsegg planuje montować jedno Jesko tygodniowo. Jeśli wielkość produkcji nie ulegnie zmianie, ostatni samochód opuści halę montażową dopiero po dwóch i pół roku od rozpoczęcia produkcji. Wiadomo, że niewielka część slotów hipersamochodów została kupiona przez dealerów – auta te przeznaczone są dla tych klientów, którzy nie mogli odwiedzić stoiska firmy w Genewie.

Koenigsegg Jesko oferowany jest w dwóch wersjach: track i speed 300 Edition. Mówi się, że ten ostatni jest w stanie przyspieszyć do 483 kilometrów na godzinę. Hypercary będą się różnić aerodynamiką, elektroniką sterującą i ustawieniami skrzyni biegów. Ponadto edycja 300 będzie nieco wygodniejsza niż Jesko zorientowane na tor.

Jesko, nazwane na cześć ojca założyciela Koenigsegga, Christiana von Königsegga, zastępuje rekordową Agerę RS. Dwudrzwiowy został wyposażony w 5,0-litrowy silnik V8 z dwiema turbosprężarkami na ceramicznych łożyskach (1600 sił i 1500 Nm momentu obrotowego) oraz ośmiobiegową „robot” Light Speed Transmission (LST), która może przeskakiwać przez kilka biegów w 20-30 milisekund dla optymalnego przyspieszenia. Wyposażenie Jesko obejmuje zawieszenie Triplex z trzema amortyzatorami, sterowanie tylnymi kołami oraz kompleks aktywnej aerodynamiki, który wytwarza do 1400 kilogramów docisku.

Originally posted on 25 listopada, 2021 @ 1:41 pm

Dodaj komentarz