Bugatti zebrał ostatnią instancję Hypercara Divo

Hipersamochód Bugatti Divo z siedzibą w Chiron, zorientowany na tor wyścigowy, miał tylko 40 egzemplarzy, z których wszystkie zostały sprzedane dawno temu. Teraz producent zmontował ostatnią z nich – samochód pomalowany na dwa odcienie błękitu ze złotymi felgami został przekazany bezimiennemu europejskiemu nabywcy. Od bazowego Shirona różni się obniżoną wagą i rozbudowanymi elementami aerodynamicznymi – pokonuje zakręty szybciej, ale wolniej na prostej.

Francuski producent hipersamochodów Bugatti wypuścił ostatni hipersamochód Divo: czterdziesty egzemplarz został przekazany klientowi z Europy. Nazwany na cześć francuskiego kierowcy Alberta Divo, samochód różni się od Chirona reflektorami, owiewkami dachowymi, tylnymi światłami 3D, dużym skrzydłem i zmodyfikowanym tylnym dyfuzorem z czterema rurami wydechowymi. Dzięki nowym elementom aerodynamicznym Divo rozwija większą siłę docisku, ale prędkość maksymalna hipersamochodu została zmniejszona do 380 kilometrów na godzinę. Jednostka napędowa jest identyczna z Chironem: jest to 8,0-litrowy silnik czteroturbo W16, który wytwarza 1500 koni mechanicznych i 1600 Nm momentu obrotowego.

Bugatti Divo jest o 35 kilogramów lżejszy od Chirona, dzięki zamontowaniu lekkich kół, osłonie intercoolera z włókna węglowego, mocowaniu przednich klap dyfuzora, mniejszej izolacji i innym systemom audio. Ponadto hipersamochód stracił schowki w konsoli środkowej i drzwiach. Najnowszy Divo wykorzystuje cztery odcienie niebieskiego – Bugatti EB 110 LM Blue i Blue Carbon na zewnątrz oraz French Racing Blue i Deep Blue do wnętrza. Wnętrze zdobią szare wstawki z włókna węglowego. Za każdy egzemplarz Divo poprosili o minimum pięć milionów euro.

Originally posted on 25 listopada, 2021 @ 1:05 pm

Dodaj komentarz