Baterie po przetwarzaniu okazały się lepsze niż nowe

Badanie zostało przeprowadzone przez Boffins we współpracy z US Advanced Battery Consortium (USABC) i firmą produkującą baterie A123 Systems. Wyniki są zachęcające, udowadniając skuteczność istniejących technologii recyklingu.

Zespół ekspertów przetestował akumulatory z poddanymi recyklingowi katodami NMC111. Są uważane za najbardziej powszechne i zawierają równe części niklu, manganu i kobaltu. Katody są produkowane przy użyciu zastrzeżonej technologii recyklingu z start-up Battery Resources. Podczas testów stwierdzono, że materiał z recyklingu ma bardziej porowatą mikroskopijną strukturę, co pozwala jonom litu lepiej wnikać do środka i na zewnątrz.

Ponadto katody poddane recyklingowi wykazały zwiększoną żywotność do 53%. Testy zostały przeprowadzone na skalę przemysłową, co pozwala nam mówić o dokładności wyników. Naukowcy wyprodukowali 11 amperogodzinnych ogniw kieszonkowych wypełnionych materiałami o tej samej gęstości co akumulatory pojazdów elektrycznych. Recyklowane materiały katodowe mogą być doskonałą alternatywą dla nowych baterii, zdaniem inżynierów z A123 Systems.

Pomimo faktu, że samochody elektryczne nie brały udziału w rzeczywistych testach, większość testów wykorzystywała protokół opracowany przez USABC dla samochodów hybrydowych.

Źródło: fudzilla.com

Originally posted on 24 października, 2021 @ 12:00 am

Dodaj komentarz